Diagonaal borduren

by - januari 22, 2016

Afgelopen zondag kwam ik een Challenge tegen op de Heaven and Earth Designs borduurgroep op facebook. De oprichtster heeft voor 2016 zes opdrachten bedacht waarbij, als de borduursters deze voltooien, zes nieuwe borduurtechniek zullen leren. De opdrachten zijn bedoeld voor kruissteek borduren en we kunnen het gewoon bij ons eigen borduurwerk uitvoeren, wel zo fijn! Zijn jullie benieuwd wat de eerste opdracht inhoudt? Lees dan snel verder.. 


Voor de eerste opdracht moet je 10 vierkantjes van 10x10 kruisjes diagonaal van elkaar borduren. Alleen de puntjes mogen elkaar dus raken. Ik borduur zelf ook het liefste in rijen dus deze opdracht was dan ook een eitje. Alleen omdat ik mijn draadjes parkeer (parking method) wordt het zoals jullie wel kunnen zien een gezellige, draden bende.  Maar ik kan mij goed voorstellen dat als je altijd een hele bladzijde op kleur ( country stitching) borduurt of all over the place borduurt, dat deze methode wat minder handig is.

Of ik deze methode vaker zal gebruiken bij de Fall Fairy? Nee ik denk het niet. Omdat ik niet van telkens afhechten houd, parkeer ik mijn draadjes. Een borduurwerk met veel kleuren, zoals de Fall Fairy zal dus al snel onoverzichtelijk worden. Dan werk ik toch liever in rijen.  Wel is het een mooie manier om verderop de bladzijde even te spieken, zonder dat je het gevaar loopt dat je een foutje maakt in je telling. Ik denk dat ik deze methode eens bij Liberate Me ga proberen, om wat makkelijker door die eeuwige zwart- en bruin tinten heen te komen. Ook de challenge bekijken? Ga dan naar de officiële pagina  en zoek bij de bestanden naar 2016 Challenge.

Heb jij een borduur methode?


You May Also Like

11 Reacties

  1. Ik borduur ook het liefst rij voor rij maar borduur een kleur wel door naar de volgende pagina of rij/kolom.
    Bij de Escher borduur ik blok (10x10) voor blok, misschien dat ik dat diagonaal borduren daar een keer ga borduren.
    Het ziet er bij jou wel erg grappig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zier er heel leuk uit zo grappig zo die kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen wat jij er van vind. Ik vind het ook erg leuk om uit te proberen maar ik zal het niet blijven doen.ik ben een echte country stitcher

    BeantwoordenVerwijderen
  4. had dit hier en daar al zien voorbijkomen, maar wist eigenlijk niet goed hoe het kwam dat ze op deze manier borduurden... leuke uitdaging en mooi gelukt bij jouw werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er wel heel leuk uit, al zou ik het zelf ook niet gebruiken! Ik hou ook van rijen of althans dicht borduren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel een leuk effect want zo lijkt het een beetje op de spelletjes waar je bepaalde puzzelstukken van een foto te zien krijgt en dan moet raden wat er op die foto staat. Zelf borduur ik meestal per kleurvlak en verder per lijn. Misschien ligt een andere methode me wel beter, maar dat heb ik dus nog niet uitgetest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Speciale techniek. Zelf heb ik nog nooit geborduurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een grappige techniek, mij lijken rijen ook veel fijner.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie methode hoor. Ik heb het nog nooit gezien maar het ziet er wel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is wel erg leuk om te zien wat er ontstaat op de bladzijden. Want ik heb vaak geen idee. Ik vind het wel moedig om zoiets te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het lijkt me speciaal, op dit moment borduur ik niet maar zou graag voor de kinderkamer eentje maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥