Buiten spelen

by - januari 16, 2016

Niet alleen voor mensen is beweging goed, ook voor dieren is het belangrijk. Bentley gaat meerdere keren per dag naar buiten om in goede gezondheid en conditie te blijven en zelfs de konijnen kunnen hun pootjes strekken. Tommie de poes is liever lui dan moe, maar dat wisten jullie vast al wel. Iedereen kan hun pootjes strekken. Zelfs Fenna de hamster. Niet alleen heeft ze een mooi loopwiel tot haar beschikking, ook verander ik de indeling van haar verblijf regelmatig zodat ze zich niet gaat vervelen. 

Maar het blijft een afgesloten verblijf. Fenna is niet echt een hamster die graag met je op de bank zit en komt dus weinig uit haar verblijf. Daarom besloot ik om een hamster ren te bestellen, zodat ook zij ongestoord er eens uit kan.


Om het wat interessanter te maken had ik wat speeltjes van haar in de ren gezet en hier en daar wat vogelzaad neer gestrooid.
Al zoekend naar voedsel kon ze haar nieuwe speelplaats ontdekken en dit zorgde natuurlijk voor wat leuke foto´s..



Hamsters zijn van nature hele nieuwsgierige beestjes. Hoe meer je hier op inspeelt, hoe meer ze naar je toe zullen komen. Hamsters hoeven dus helemaal niet ´saai´ te zijn, als je ze maar genoeg afwisseling en aandacht geeft. Ze kwam dan ook regelmatig even kijken wat ik toch aan het doen was. Goed voor haar beweging, maar ook voor onze band dus.




De volgende keer zal ik weer proberen om wat foto´s te maken. Ze vond het nu zo spannend dat ze door alle drukte weinig wou stilzitten. Wat wat lekkers heb ik haar af en toe kunnen omkopen om eventjes stil te zitten, want oh wat zijn ze toch snel die Russissche dwerghamsters!

You May Also Like

11 Reacties

  1. oh wat schattig seg. In die nieuwe ren gaat ze nog jaren plezier hebben. :) Mooie foto's heb je er van gemaakt. Wat een schatje is het seg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's van jullie hamster.
    Vooral foto 5 vind ik echt top, prima scherp en een leuk eigenwijs koppie.
    Leuk dat je het voor de beesten bij jullie thuis gezellig maakt, zodat ze zich niet vervelen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had vroeger ook van deze leuke hamsters, ze zijn ook zo leuk!!! Maar zo snel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aw, wat een schattig huisje, hehe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje is het toch! Als ik zo de foto's zie zou ik bijna zelf weer een hamstertje willen. Maar ik weet dat dit nu niet haalbaar is. Misschien later als Flynn wat groter is. Ik weet nog wel dat ik ooit eens een hamster had gekregen voor mijn verjaardag dus wie weet doen we dat met Flynn ook wel eens een keer. Kan ik er stiekem zelf ook lekker van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, het is ook wel een heel guitig, super schattig beIk vind dat je toch behoorlijk wat leuke foto's hebt kunnen maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk ding :-). Wat goed dat je er zoveel mee bezig bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat een lieverd zeg.. Erg mooie, scherpe foto's zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De cavia's waren vroeger ook ontzettend overdonderd wanneer we ze in een ren in de tuin plaatsten. Die foto op het bruggetje is echt héél erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's! Doet me ook zin krijgen (vooral de twee dochters zouden het super vinden) maar we hebben thuis een kat - type liever lui dan moe - en ik weet niet hou die zou reageren :-(.
    Geniet van de ren en de aandacht!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥