My Healthy Lifestyle | Een grote stap

by - december 03, 2015

Al jaren moet ik oppassen wat ik eet. Helaas zit overgewicht in onze familie, waar je ook kijkt je zult niet snel maatje 36 vinden. En dat is natuurlijk ook helemaal niet erg. Zolang je tevreden bent met jezelf en geen lichamelijke klachten ervan ondervind is het ja prima. Voorgaande jaren kon ik het zelf beperken door meer te bewegen. En wanneer er toch een paar kilo te veel aan zat, kon ik dat door tijdelijk Sonja Bakker o.i.d te volgen er weer makkelijk afkrijgen. Maar door mijn lichamelijke klachten van de laatste drie jaren is er toch wel heel veel veranderd. Ik beweeg een stuk minder, ik ben minder belastbaar en ik ben veel meer thuis te vinden. Een vervelende combinatie..

Bij alle drukte rondom het afstuderen en de bruiloft voelde ik mij niet fit genoeg om me echt weer aan een dieet te wagen. Zo was het topic My Healthy lifestyle  hier op Kersenbloesems begonnen, door wat simpele maar verantwoorde veranderingen aan mijn levensstijl toe te passen zou ik langzaam gaan afvallen. Helaas kwam ik niet verder dan één blogje. Gelukkig heb ik wel wat kleine veranderingen kunnen doorvoeren, maar in mijn ogen was het niet genoeg voor een nieuw stukje. 

Vooral na de huwelijksreis viel mij het op, het leek net of er iedere maand voorzichtig een kilo'tje bij kwam. Langzaam werden de vetrolletjes zichtbaarder en de strakke jurkjes bleven in de kast. En zoals het er nu naar uit ziet, zullen de meeste jurkjes mij niet eens meer passen! Langzaam werd ik ook steeds vermoeider en was de energie vaak ver te zoeken. Misschien ligt het aan het weer, misschien zijn het wel mijn lichamelijke klachten, maar heel misschien is het ook wel mijn gewicht... Ik moest weer een keuze maken, bleef ik de andere kant op kijken of ging ik er weer echt iets aan doen? 

Dit keer ga ik niet voor een zelfhulp boek. Ik zie het gewoon niet meer zitten om zelf te gaan prutsen met voeding. Dit keer wil ik professionele hulp bij het afvallen. Iemand die kritische naar mijn voeding kan kijken en mij kan zeggen waar het mis gaat. En misschien dat we ook nog wel iets voor mijn beperkte beweging kunnen verzinnen. Misschien heb je al wel door waar ik naar toe wil, maar ik heb dus een afspraak gemaakt bij een Diëtiste, eentje die ook voedingsadviezen kan geven bij lichamelijke klachten  zoals bij bijv. Reuma.

Volgende week mag ik langskomen. Een spannende, grote stap, maar eentje die wel goed aanvoelt. Misschien lijkt het vreemd om zo voor de feestdagen ermee te beginnen maar voor mij klinkt het logischer. Zo ga ik bewuster om met je voeding rondom alle feestdagen en zo stel ik het ook niet uit. Want waarom zou ik wachten tot bijv. 1 januari? Nee, ik begin liever gelijk. Op naar een nieuw avontuur..

Ben jij wel eens bij een diëtiste geweest?

You May Also Like

8 Reacties

  1. Ik wens je heel veel succes bij deze nieuwe weg. Heel dapper van je. Hulp zoeken is helemaal niet om je voor te schamen hè, het is juist heel erg slim van je om deze stap te zetten.
    Heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor dat je de stap hebt gezet!! Heel veel succes & ik hoop dat ze je wat inzicht en handvaten kan geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee ik ben nog nooit bij een diëtiste geweest maar ik herken je probleem als geen ander. Ik ben ook iemand van de "jojo" maar ik hou ook van lekker eten. Veel diëten geprobeerd en ook Sonja Bakker, weight watchers, brood dieet en zo nog meer. Ik ben nu gestopt met diëten en dat bevalt me prima. Maar ik begrijp hoe je je voelt hoor. Heel dapper dat je de draad weer oppakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat knap hoor! Heb er ook wel eens aan zitten denken, omdat mijn lichaam nog steeds in spaarstand lijkt te zijn. En inderdaad, met wachten schiet je ook niet veel op. Heel knap om deze stap te zetten, heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een tiental jaar geleden ben ik naar een diëtiste geweest. Net als jij sukkel ik met mijn gezondheid. Door pijnklachten kan ik niet sporten én ook de diabetes maakte het dieten wat moeilijker. Ik ben er toen in geslaagd om een heel deel kilo's kwijt te spelen maar jammer genoeg werd mijn gezondheid nadien nog wat erger en op tien jaar tijd zijn de kilo's er beetje bij beetje weer bijgekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben er nog nooit geweest maar ik hoop dat je er wat aan gaat hebben. Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap! Ik ben dit jaar ook bij zo iemand geweest, omdat ik natuurlijk met een traject bezig ben en vegetarisch... Nu gaf zij mij wel wat goede tips, al heb ik enkele niet uitgevoerd omdat ik nu eenmaal niet brood eet ;) Dus krijg ik wel te weinig zuivel binnen. (wat logisch is als je niet goed hiertegen kan)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een knappe stap van je! Ik wil zelf ook graag wat doen aan mijn voeding en beweging. Net zoals bij jou sluipt het er echt in. Vooral in de wintermaanden wanneer ik lichamelijk niet in staat ben zoveel te bewegen.. Ik hoop dat het je lukt!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥