Kerstkaarten maken met Tancart

by - december 04, 2015

Het liefste maak ik ieder jaar zelf mijn kerstkaarten. Het ene jaar maak ik ze lekker uitgebreid en sommige jaren houd ik het liever simpel. Heel soms, zoals vorige jaar komt het er gewoon niet van en dan koop ik ze kant en klaar in de winkel. Dit voelt altijd wel een beetje als een gemiste kans. 

Het leukste vind ik namelijk om voor ieder jaar weer iets nieuws te verzinnen en daar al mijn creativiteit in te stoppen. Dit jaar heb ik geen 3D- of geborduurde kaarten gemaakt, maar dit keer heb ik heel iets nieuws aangeschaft om mijn eigen kerstkaarten mee te maken.. Namelijk twee kerstpakketjes van Tancart.



Het leuke aan de producten van Tancart vind ik dat je door middel van vingerveeg kunst je kaarten maakt. Een hele nieuwe techniek die ik voor de Creabeurs die ik samen met My cup of latte bezocht, niet eens kende! Bij de demonstratie leek het mij al zo leuk om mee te werken, helaas heb ik toen niks gekocht. Een week geleden besloot ik om alsnog twee pakketjes te bestellen. 


De pakketjes van Tancart bestaan uit een voorbeeld, een aantal mallen en speciaal krijt. Omdat je het krijt met je vinger uitveegt krijg je hele mooie schaduwen. Het ligt aan je voorkeur en aan je techniek hoe donker of licht je ontwerp wordt. 


Met een hele duidelijke uitleg en how to filmpjes op hun website heb je binnen no time een mooie kaart gemaakt. Ik heb ervoor gekozen om de kaart nog een beetje te versieren door middel van stickers en een mooie achtergrond. Ook een leuke bijkomstigheid van deze techniek is dat je er snel mee klaar bent! Tig kerstkaarten maken? Dat is nu geen tijdrovende klus meer! Wel zo fijn, dat iedere kaart stuk voor stuk ook leuk blijft om te maken.

Iets zegt mij dat ik binnenkort nog wel wat pakketjes zal bestellen, want ze zijn zo leuk om mee te werken! Naast kerstontwerpen hebben ze ook veel bloemen- en dierenontwerpen. Misschien dat ik in het nieuwe jaar toch weer mijn kaarten-maak hobby oppak..


Ga jij dit jaar ook zelf je kerstkaarten maken?



You May Also Like

13 Reacties

  1. Wow, ik kende het nog niet, maar ik vind het heel mooi :-). Ik heb mijn kerstkaarten ook zelf gemaakt. Die heb je vast al gezien op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke techniek, deze kon ik zelf nog niet. Vooral die pinquin is echt super geworden.
    Ik maak me kerst kaarten ook zelf staan ook op mijn blog.
    Het ene jaar borduur ik zowel op papier als kruissteek, ook 3d of iris vouwen vind ik leuk.
    Ik koop dus ook nooit kerst kaarten of gewone kaarten maak alles zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk! Vond toen de pinguins al zo schattig! Ik heb besloten dit jaar geen kerstkaart te doen. Misschien wel een leuke digitale freubel? We shall see..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet het resultaat er leuk uit, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil het wel altijd, maar neem er de tijd niet voor, ik vind die vogel wel heel erg mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aha, nu snap ik waarom je een mal nodig had bij je kaarten. Ik ken de techniek nog niet maar vind het wel een heel leuk effect hebben. Zelf maakte ik dit jaar 40 kerstkaarten waar heel veel knip, snij en plakwerk bij kwam kijken. Eigenlijk zou ik er voor moeten kiezen om maximum 3 verschillende te maken want dan gaat het veel sneller vooruit. Maar vermits ik heel veel gevarieerd heb is er wel wat tijd in gekropen. Ik ben echter wel gelukkig met het eindresultaat én dat is uiteraard het belangrijkste. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn wel hele leuke kaartjes geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kaarten zien er super uit! Lijkt me een heel leuke techniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat Is dit toch leuk! Ik kende het helemaal niet. Ik heb ook altijd mijn eigen 3d kaarten gemaakt. Heel leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kerstkaarten, vooral de pinquin is gaaf. Ga ook is kijken wat voor techniek dat is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat een leuk resultaat!! Ik ben meteen nieuwsgierig geworden naar de 'how to' video's :)
    Ik twijfel nog of ik dit jaar zelf kerstkaarten zal maken, moet nog ergens de tijd daarvoor vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zien er erg leuk uit! Ik maak nooit mijn kerstkaarten zelf.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥