Vingerloze handschoenen gebreid

by - november 27, 2015

Voor wie mij op Instagram volgt, zag af en toe al updates van mijn vingerloze handschoenen. Nadat ik mijn col sjaal had afgebreid werd het toch wel tijd voor een paar matchende handschoenen. De eerste handschoen had ik drie weken geleden al gebreid, maar die tweede bleef ik op steken. Ik had gewoon eventjes geen zin meer om te breien. Twee dagen geleden werd het toch wel koud op de fiets zo zonder handschoenen en besloot ik om ze snel even af te maken. Een middagje heb ik eraan gebreid en toen was de set af.  

De handschoenen zijn gebreid op vier naalden zonder kop met wol van de wibra. Langzaam ben ik mijn restjes aan het opmaken en daar lenen een paar handschoenen zich erg goed voor. Ik heb voor deze handschoenen geen patroon gebruikt. Gewoon passen en meten, vaak vind ik dit de fijnste manier van werken. De duimen inbreien was eventjes wennen, maar eigenlijk erg simpel. Voor mijn volgende paar zou ik graag iets inbreien, maar eerst moet de tweede kerst eekhoorn af. Voor in de tussentijd heb ik tenminste weer warme handen..




Heb jij al wel eens (vingerloze) handschoenen gemaakt?

You May Also Like

10 Reacties

  1. Hey Michelle,
    Leuk kleurtje om de winter mee door te komen! ;-)
    Zelf heb ik nog nooit handschoenen noch sokken gebreid. Zou echter wel handig zijn voor mijn twee dochters en man :-).
    Fijne dag nog!
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leukerds! Vooral t kleurtje is erug mooi! Heb je ze vingerloos gemaakt speciaal zodat je nog goed foto's kan schieten? Ik heb nog nooit vingerloze handschoenen gehaakt. Ik vind het zo koud haha, daar mijn vingertoppen altijd het kouds zijn. Ik ben nu aardig op weg met mijn sjaal/omslagdoek en wil daarna nog iets van oorwarmers/muts haken. Ik denk dat ik handschoenen achterwege laat, maar wie weet dat ik daar ook nog wel de smaak voor te pakken krijg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zijn mooi geworden. Erg vrolijk ook door het frisse kleurtje. Ik heb me nog nooit aan handschoenen gewaagd en vrees dat ik niets kan aanvangen met vingerloze vermits mijn vingers heel snel onderkoeld geraken én dus zeker ingepakt moeten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zijn mooi :-). Ik hou van die kleur! Je handjes zullen blij zijn met deze kou :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zijn leuk geworden, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt weer voor je bezoekje en de complimentjes..wat zijn deze Supermooi geworden!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn goed gelukt!!! Nee ik heb het nog niet gemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijnleuk geworden. En lijken mij erg handig. Nee heb ze nog niet gemaakt. Eerst nog leren goed te breien ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat leuk en warm voor de winter!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥