7 redenen waarom ik uitkijk naar kerst!

by - november 26, 2015

Iedereen heeft zijn eigen invulling voor de kerstdagen. De één viert het groots met heel de familie en de ander houdt het sober. Misschien kijk jij helemaal niet uit naar de kerst inkopen en spendeer je liever de kerstdagen op een tropische eiland. Maar misschien vind jij net als ik, de kerst een hele gezellige en mooie tijd. Hieronder kan je in zeven redenen lezen waarom ik alweer uitkijk naar de kerst. En geloof mij, het was moeilijk om het bij zeven redenen te houden, want ik houd van de kerst!


➳  Kerstversiering
Zo rond half november begint het bij mij al wel weer te kriebelen. Langzaam wordt het iedere week ietsjes eerder donker en mogen de kaarsjes weer aan. Want was is nu gezelliger dan wat kaarsjes aan? Nou.. kerstversiering! Niet heel uitbundig en aanwezig, maar een mooie (natuurlijke) kerstboom, hier en daar wat kerstballen, veel lichtjes, wat lieve kerstdieren, daar maak je mij erg blij mee. Ik dub dan ook echt met de gedachte om alles dit weekend al op te zetten! Zo gezellig  

➳  Kerstmuziek 
Als echte Rock en Metal liefhebster is dit moeilijk om toe te geven, maar ik kijk echt alweer uit naar die gezellige, cheesy kerstmuziek! Heel af en toe zie ik die leuke kerst playlisten op Spotify alweer voorbij komen en twijfel ik of ik ze zal aanklikken. Het liefste luister ik echt van die klassieke kerstnummers, je weet wel Jingle Bells, Driving Home for Christmas, Last Christmas, All i want for christmas is you, Santa Baby... Kom maar op!

➳ Lampjes & lichtjes
De dagen worden donker en korter en misschien blijf je hierdoor het liefste binnen, maar buiten wordt het langzaam ook weer gezelliger. Mensen versieren hun huizen mooi, de straten zijn voorzien van versiering en zelfs de winkels hangen de leukste lampjes op. Een heerlijke tijd om gewoon even gezellig s'avonds op een koopavond naar de stad te gaan. Niet voor het winkelen, maar puur voor de gezelligheid van de lampjes en de lichtjes.


➳ Kerstfilms
Kerstfilms kijk ik eigenlijk niet alleen maar met de kerstdagen, maar ik begin heel diehard gewoon al twee weken voor de kerst met kijken! Ondanks dat de Matrix, Harry Potter, Lord of the rings, The hobbit films het ook erg goed doen met de kerstdagen kijk ik ook graag de klassiekers zoals o.a Home alone, The Grinch,  Fred Claus, Elf, Jingle all the way en natuurlijk the Nightmare before Christmas.

➳ Vrije dagen
Omdat ik geen baan heb, ben ik natuurlijk standaard vrij. Maar tegen de kerst aan is mijn lief ook vrij! Om wat overuren op te maken hebben we ook nog een aantal dagen voor en na de kerstdagen ingepland. Twee vrije weken zijn het resultaat, heerlijk om een dagje weg te gaan of gewoon gezellig thuis te genieten. Want thuis hebben we kerstversiering, lichtjes, kerstmuziek en wat lekkers 

➳ Kerst inkopen doen
Ondanks dat veel mensen hier misschien tegen op zien, vind ik het juist leuk om te doen. Alvast fantaseren wat je met kerst wilt bakken en koken. Hiervoor alvast de ingrediënten in huis halen om je gasten te verrassen met iets lekkers, of gewoon wat lekkere chocomelk voor jullie beide, gezellig voor op de bank met flink veel slagroom! Maar ook de inkopen doen voor je kerstlootje, winkel in winkel uit op zoek naar dat mooie presentje voor je dierbaren. En ondertussen kan je genieten van de kerstmuziek die winkel nu volop draaien 


➳ En natuurlijk, de kerstdagen zelf
Ondanks dat ik alweer 24 jaar ben vind ik de kerst nog steeds een magische tijd. Er hangt altijd zo'n gezellige sfeer! Net alsof iedereen blij is en even de zorgen vergeet. Ik vond de dagen voor kerst ook altijd super gezellig om te werken, zowel in de bloemsierkunst, horeca als in de dierenwinkel. Ja de kerstdagen leef ik echt een beetje naar toe. 


Kijk jij ook alweer uit naar de kerst?

Bron: (1) (2) (3)

You May Also Like

10 Reacties

  1. Hier staat de kerstboom vanaf afgelopen zondag. Ik hou ook zo van de kerst en de sfeer wat het geeft.
    Elke Dag zet Ik Weer een Paar huisjes neer van het kerstdorp. Zodra het gaat schemeren gaat alle aan. Dan is het heerlijk geniet in huis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naar uit leven nog niet, maar dat komt omdat we eerst nog Sint vieren ;) Als de Sint dan voorbij is, word de kerstboom wel opgetuigd. Anders staat ie maar zo kort.
    Ik vind het heerlijk dat de lichtjes in de bomen 's ochtends al in het centrum aan zijn wanneer ik begin met werken. En die foute kerstmuziek: jaaa! Ik krijg er altijd een gelukkig gevoel van.
    Ook werk ik met kerst & dat vind ik totaal niet erg. Een ochtendje werken, wat thuissferen meepikken en dan 's middags en 's avonds lekker thuis genieten! Doordat ik met kerst werk, ben ik dan ook nog eens rond Oud & nieuw vrij. Helemaal top! Zo kan ik van beide feestdagen genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind kerst echt heerlijk! De kerstverziering staat hier nog niet - mag van mijn man pas op 6 december, want eerst Sinterklaas hoor!!! Haha ... Ik zit er wel al over na te denken, en misschien dat ik toch eerder al wat ophang ergens. Ik vind kerstversiering zo leuk <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Michelle,
    Dat zijn mooie foto's. Grappig om te lezen hoe jij al uitkijkt naar de kerst.
    Een mooie tijd ook van het jaar.
    Nou vul je verlanglijstje maar alvast hoor.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het altijd wel gezellig, omdat alles zo leuk is aangekleed en mensen ook weer even wat vrolijker zijn. Wij zetten de kerstboom altijd pas half december, omdat mijn vader eerst nog jarig is en dan is een boom niet zo handig als er visite komt. We vieren het verder niet spectaculair: het is een moment waarop iedereen weer even gezellig thuis is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad 7 mooie reden. Ik kijk ook uit naar kerst. Lekker gezellig maken :-). Al is het nu ook wel gezellig hoor ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zodra de Sint is langsgeweest mag ik het hele huis in kerstsfeer brengen én daar kijk ik eigenlijk erg naar uit. Vooral de lichtjes, versiering en de kerstkaarten zijn voor mij redenen om ernaar af te tellen. Gezellig samen zijn met de familie is voor mij ook een onmisbaar onderdeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kerstmis is ook een fijne periode. Alleen mijn vriend haat kerstmis en dat is niet zo fijn. Ik vind een boom opzetten zalig en de lichtjes natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zodra de sint weg is zetten wij ook de kerstboom neer, dat gaat dus aanstaande zondag gebeuren.
    Ik vind het ook een hele gezellige tijd, vooral de muziek op sky radio, heel veel kerstliedjes, daar houd ik wel van.
    Ik heb twee zussen die echt hun hele huis omtoveren, alles gaat er uit, bv van het dressoir en de vensterbanken en wordt helemaal vol gezet met kerstdingen.
    Dat doe ik niet hoor, ik vind een grote kerstboom met hier en daar wat kerstklokje genoeg.
    Verder houden wij het ook rustig, gewoon lekker samen en als het mooi weer is wandelen met ons hondje, wel gaan we even naar mijn schoonmoeder die 91 jaar is in het verpleeg tehuis.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dit jaar geen kerstboom omdat ik binnenkort ga verhuizen... hopelijk heb jij een fijne kersttijd! dubbel genieten van het plannen.. en de dagen zelf, je brengt het ook zo mooi op je blog.. dank je wel, is om even bij stil te staan en kan ik voor het ogenblik wel ff gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥