Liberate Me | Één jaar verder

by - november 23, 2015

Nee, ik ben geen nieuw borduurwerk begonnen. Dit was één jaar geleden het begin van mijn Liberate Me. Een donker maar prachtig borduurwerk. Één jaar is verstreken en natuurlijk blik ik weer terug, om te zien hoeveel kruisjes er in het laatste jaar zijn bijgekomen..


Veel zwart en af en toe wat bruin en groen. Niet bepaald afwisselend en soms zelfs lastig om te borduren. Ik denk dat dit de rede is dat ik haar er niet zoveel heb bij gepakt het afgelopen jaar. Ondanks dat ik haar misschien wel één van mijn mooiste borduurwerken vind, althans eentje met de meeste betekenis. Dit borduurwerk neemt mij echt weer terug naar mijn tienerjaren. Jaren dat ik gek was op zwart, vleermuizen, vampieren en het artwork van Victoria Francés. Hmm eigenlijk is er dus niks veranderd  


Op 7 februari heb ik de eerste bladzijde geborduurd. Sindsdien heb ik haar nog een paar keer in handen gehad om de bovenste twee rijen te borduren. Toen kwamen de weken dat ik druk werd voor onze trouwerij en toen verdwenen alle borduurwerken een tijdje in de kast. Lotus Owl en de Fall Fairy werden er nog wel eens bij gepakt, maar dit mooie werk eigenlijk niet. 

Ondanks dat het vreemd klinkt, nu het weer donkerder wordt buiten wil ik haar er graag weer bij pakken. Het heeft iets met symboliek, duisternis en seizoenen te maken denk ik. Misschien dat er binnenkort dus nog wel een update volgt. 

Houdt ook eens mijn Instagram  in de gaten, onder de hashtag #michelleborduurt


You May Also Like

7 Reacties

  1. Hé, dat ken ik helemaal niet. Wat is Liberate Me? In mijn tienerjaren was ik ook helemaal weg van Victoria Francés! Ik herken veel van mijzelf in jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liberate Me is een artwork van Victoria Francés, het voorbeeld van dit borduurwerk kan je hier vinden:

      http://www.kersenbloesems.nl/2014/11/victoria-frances-liberate-me.html

      Verwijderen
    2. Ooh, ik dacht dat je een eigen project had opgezet. *bloos* Wauw, borduren heb ik al zó lang niet meer gedaan. Ik wist niet dat die afbeelding zo heette, ik ken hem wel! Een van mijn favorieten trouwens. Gaaf dat er borduurpatronen van zijn!

      Verwijderen
  2. Ik miste dit werk stiekem al! Vind het geweldig om de vorderingen van haar te volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd wat dit gaat worden :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om zo na een jaar de vorderingen te zien.
    Het lijkt me een gigantisch werk.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥