Kinderwens | Verwarrend

by - november 20, 2015

Inmiddels zijn er een aantal maanden verstreken sinds ik mijn laatste blogje over dit onderwerp schreef. Ik weet dat vele van jullie nu zitten te hopen dat ik leuk nieuws heb , maar helaas ik ben nog steeds niet zwanger! Toen ik een foto op Instagram afgelopen dinsdag postte dat ik mij niet zo lekker voelde, kreeg ik al een paar privé berichtjes met de vraag of ik misschien wat leuks te vertellen had? Natuurlijk hartstikke lief dat sommige mensen zo meeleven! Daarom besloot ik ook om er weer eens een stukje aan te wijden..


Een aantal maanden zijn verstreken en zo zijn we ook weer wat wijzer geworden. Ik heb geleerd dat ik echt iedere maand ovulatie testjes nodig ben. Mijn eisprong verschild heel erg en hierdoor is het dus erg lastig om mijn vruchtbare periode aan te wijzen. De algemene regeltjes en tellingen kan ik dus helaas niet toepassen. Ook de lengte van mijn periodes verschillen redelijk. Nu vind ik overal op het internet dat zolang je tussen de 21 en 35 dagen blijft dat er niets aan de hand is.  Maar het maakt het soms wel lastig. Want als je ineens twee dagen over tijd bent, krijg je toch wel wat vlinders in je maag. Niet wetende dat Moeder Natuur weer iets nieuws voor mij bedacht heeft. 


De bijkomende kwaaltjes maken het ook niet duidelijker. De afgelopen vier a vijf maanden heb ik voor mijn menstruatie heel wat kwaaltjes. Kwaaltjes die zowel bij het naderen van je menstruatie als een zwangerschap voorkomen. Lekker verwarrend dus! Tel daar een steeds andere cyclus bij op en dan krijg je van mij veel vraagtekens. Er niet zoveel mee bezig zijn lukt dus helaas niet. Ik wordt er namelijk continue mee geconfronteerd. Is het niet door de buitenwereld, dan wel door mijn eigen lichaam. 

Langzaam kan ik er wel steeds meer een patroon in vinden, waardoor de teleurstelling steeds iets minder wordt. Of is dit misschien de acceptatie? De acceptatie dat het bij ons gewoon wat langer gaat duren. De acceptatie dat we nu aan ronde 11 ( dus elf maanden zijn we al aan het proberen) gaan beginnen en dat ik over twee maanden eens een belletje aan de huisarts ga wagen. Verwarrend, zo zou ik dit alles omschrijven. De lol is er wel een beetje af op deze manier, maar opgeven doen we natuurlijk niet. Wel zou ik het fijn vinden om eens antwoorden te krijgen. Antwoorden die verduidelijking kunnen geven op al deze verwarrende zaken..

You May Also Like

11 Reacties

  1. Ja heftig meis..het is jullie zo gegund, maar moeder natuur besluit anders. Hopelijk mag er binnenkort voor jullie een lichtpuntje schijnen en wordt 2016 daarin jullie jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He bah wat naar! Ik hoop dat er binnenkort dan eindelijk goed nieuws is voor jullie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan er heel goed inkomen dat verwarrend en frustrerend voor jullie is :-( Fingers crossed...!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend voor je. Hopelijk gaat het snel lukken. Ik duim voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is niet zo leuk seg. Ik duim zeker voor jullie dat er snel beter nieuws komt. Fijn is het zeker niet, ik zou ook zo reageren hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop zo dat je snel een mooie test heb. Ik duim mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik duim ook mee!
    Bij mij gaat het ook al zo verwarrend ... en ik ben mezelf al aan het voorbereiden op dat neefjes en nichtjes verwennen ook leuk is als het zo doorgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is heftig zo'n periode. Vervelend dat het ook zo lang duurt maar hopelijk mocht het helaas nog niet lukken. Dat de huisarts je doorverwijst naar de Gynaecoloog. Ieder geval, strijd er voor want ze zullen je niet heel makkelijk doorsturen!

    Hopelijk komt aan deze periode snel een positief einde. Ik gun het je zo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan niet meer zeggen dan: Dikke knuffel! Ik heb zelf nooit in deze situatie gezeten dus ik kan me niet voorstellen hoe het is, hoewel ik snap dat het totaal niet leuk moet zijn. ik duim mee<3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat lijkt dat me lastig zeg, al die vraagtekens en teleurstellingen. Ik ga heel hard voor jullie duimen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niet wanhopen Michelle, en dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan.
    Blijf positief en als het voor jou wel lekkerder voelt om over 2 maanden even anar de HA te gaan dan mept je dat ook gewoon doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥