Kennismaken met Lush

by - november 03, 2015

Laatst schreef ik al dat ik niets om snufjes geef. Voeg daar merkjes en rekken vol met kleding en schoenen aan toe en dan weet je al weer iets meer over mij. Maar wist je dat je mij heel gelukkig kunt maken met luxe douche producten? Wel proefdiervrij en het liefst zo natuurlijk mogelijk. Ik ben dan ook vaste klant bij de Rituals, The Body Shop en De Tuinen. Iedere verjaardag en kerst krijg ik dan ook wel iets lekkers van deze winkels. Maar laatste besloot ik mijzelf eens te trakteren..


En dan dit keer van de Lush. Een fijne organisatie die zelf de heerlijkste producten voor onder de douche en in bad maken. Allemaal proefdiervrij, zo natuurlijk mogelijk en sommige producten zijn zelfs veganistische. Het enige nadeel vind ik dat hier geen winkel in de buurt zit en met bijna zeven euro verzendkosten bestel ik toch lang niet zo snel. Laatst won mijn nieuwsgierigheid het toch van mijn portemonnee en bestelde ik twee heerlijke producten.


Dit wobbelige item is een Santa's Belly Shower Jelly. De naam zegt eigenlijk al genoeg want het is ook net gelei wat je in je handen hebt! Naast dat deze heerlijk naar appelsap en warme bessen ruikt, is het ook nog eens leuk om mee te douchen. Een leuk detail vind ik dat de glittertjes van zeewier zijn gemaakt, het is dus niet schadelijk voor het milieu wanneer je het doorspoelt.


Nu dat de dagen weer kouder en donkerder worden heb ik geen behoefte meer aan mijn frisse douchegeurtjes. De citrus geuren gaan nu plaats maken voor warme winter geuren zoals dit stukje zeep. De Yog Nog zeep is geïnspireerd op het eggnog drankje wat ze tijdens de kerst in America drinken. Nu heb ik nog nooit egg nog gedronken dus ik kan de geur niet helemaal vergelijken. Ik vind het vooral naar een warme, kruidige toffee/tiramisu ruiken.  


En het laatste stukje zeep is een proefmonstertje. Ook zoiets leuks, bij je bestelling kan je aangeven van welk item je een proefje wilt ontvangen. Nu kan Lush natuurlijk niet iedere aanvraag beantwoorden met een proefmonstertje, maar mijn aanvraag voor de Devil's Nightcap is schijnbaar wel gelukt. De geur is wat sterker dan de twee producten hierboven, minder zoet ook. Het is een hele aardse geur, net alsof je in een vochtig bos loopt. En het mos bovenop de zeep maakt het natuurlijk helemaal af  

Als mij iets opvalt aan de producten dan zijn het wel de heerlijke geuren! Via internet bestellen is misschien een beetje lastig,zeker als je van te voren niet weet hoe het ruikt, maar dit keer is het echt heel goed uitgepakt! Wel moet ik toegeven dat de zeepjes mijn huid een beetje uitdrogen. Wat de meeste vaste zeepjes helaas doen. 

Nu zullen een paar bezoekers zich vast afvragen of ik nu een beauty blogger wordt? Nee, zeker niet. Wel vond ik het erg leuk om deze producten op Kersenbloesems te zetten. Proefdiervrije en natuurlijke producten/cosmetica is iets wat ik belangrijk vind. Het ontdekken van een nieuw merkje of het gebruik van deze groene producten kan ik ook intens van genieten. Daarnaast vind ik het leuk om de bedrijven die dit ook belangrijk vinden, in het zonnetje te zetten zodat misschien ook jij het eens gaat uitproberen.  En nu ben ik nieuwsgierig..

Ken jij de producten van Lush al?

You May Also Like

13 Reacties

  1. Ik ken Lush inderdaad wel, maar vind ze veul te duur. Ik heb ze dus nog nooit geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn aan de prijzige kant ja, maar dat zijn de bodyshop en rituals ook wel. Ik ben de hogere prijzen denk ik gewend. Wel zijn ze helemaal natuurlijk en deze natuurlijke ingredieënten zijn natuurlijk duurder in aanschaf.

      Verwijderen
  2. Van Lush had ik nog nooit gehoord. Ik heb even op hun website rondgekeken, maar ik schrok behoorlijk van de prijzen. Zelf gebruik ik veel producten van de Oriflame - ook op natuurlijke basis en dierproefvrij. Ook Oriflame is best prijzig, maar ze hebben heerlijk producten. Daarbij krijg je standaard bij iedere bestelling 15-25% korting op de totaal prijs. Ik koop er vaak in een keer groot in :o) Een vriendin heeft mij al eens uitgenodigd voor een Mylene-party, dat is ongeveer gelijk aan Oriflame. Zij maakten wel lange tijd gebruik van dierproeven op - als ik mij niet vergis - nertsen. Wel heb ik begrepen dat dierproeven nu helemaal verboden zijn en ook de bekende merken als Nivea en dergelijke niet meer op dieren testen. Al durf ik daar nog niet van uit te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He Sandra, grappig dat je deze opmerking maakt. Ik zal er binnenkort eens een blogje over schrijven want ik krijg deze vraag/opmerking vaker. Je zou verwachten inderdaad dat alle producten in Nederland nu proefdiervrij zijn door de wet, maar helaas is dit dus niet zo. Veel bedrijven gebruiken derden om hun ingredieënten of producten alsnog te testen. Veel bedrijven willen ook in China hun producten verkopen en daar is het testen op dieren zelfs verplicht! Dus helaas zo zwart-wit is het niet. www.naoki.nl is een goede site als je meer wilt weten, maar zowel Nivea of Oriflame is niet dierproefvrij omdat ze in China willen verkopen.

      Verwijderen
  3. Ik heb lush al heel vaak voorbij zien komen en ik ben ook even langs de winkel gelopen. Letterlijk dan, want ik liep er zo voorbij haha. Ik heb me eigenlijk nog niet verdiept in hun producten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier in Den Haag zit wel een Lush ..je ruikt m al van verre ;) Misschien mijn leeftijd..hihi...maar ik ga de winkel liever niet in vanwege de harde muziek...echt zo hard. Ik kan mij dan niet meer concentreren op de producten! Maar ze ruiken idd heerlijk...onze dochters hebben het ook weleens. Ikzelf ben verslaafd aan Rituals..heerlijk!! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is wel jammer van die harde muziek! Zou ik niet achter zo'n bedrijf zoeken.. Rituals heeft inderdaad ook heerlijke producten. Mis alleen een beetje een herfst en winter lijn bij hun..

      Verwijderen
  5. De geuren van Lush zijn zo sterk dat ik me ook afvraag hoe ze die maken...
    Zelf houd ik van Weleda. En minder zeep gebruiken is toch beter (voor je huid en je portemonaie! En het algehele welzijn natuurlijk m:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken zelf het merk niet maar het ziet er wel goed uit. Fijn dat je ook iets als proef krijgt. Dat vind ik zelf altijd zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken hun winkels wel vermits er zowel in Gent als Antwerpen één is. Maar eigenlijk heb ik hun producten nog niet getest. Ze zien er wel altijd zo vrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed dat je jezelf hebt verwend :-). Ik koop eigenlijk nooit iets bij Lush. Ooit wil ik het wel gaan proberen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben wel echt een fan van Lush, ik vind dat zo geweldig dat alles handgemaakt is, het geeft een hele andere uitstraling. Het is inderdaad aan de prijs, daarom koop ik er eigenlijk nooit iets. Nu kom ik daar ook niet zo makkelijk onderuit met mijn dierproefvrij streven, maar helaas staat mijn portemonnee het even niet toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me echt zo fijn, deze producten... Ik wil ook nog steeds iets aanschaffen van Lush.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥