In de mist

by - november 04, 2015

Een paar dagen achter elkaar was de stad omhuld door een laagje mist, terwijl sommige mensen mokkend naar hun werk reden, zag ik een mooie kans.  Een kans om wat mooie plaatjes te schieten.


Want in zo'n laagje mist ziet de wereld er ineens heel anders uit. Terwijl sommige dingen zoals de weg misschien wat minder zichtbaar worden, worden andere items ineens zichtbaarder. Zo ook die prachtige spinnenwebben. Als het mistig is valt mij pas op hoeveel er hier in de buurt zitten!


Heel de wijk lijkt er bedekt mee te zijn. Dikke, dichte spinnenwebben en hier en daar een draadje. Mooi gevormde webjes en de wat slordige, ach ze zullen vast hun werk wel doen..


Niet alleen de spinnenwebben maar ook de herfst kleuren worden ineens zichtbaarder. Natuurlijk alleen die van de bomen dichtbij, de bomen verderop kan je natuurlijk niet of nauwelijks zien. Maar diegene die dichtbij staan, zijn dan wel extra mooi. 


En toen mijn wandeling bijna ten einde kwam, hoorde ik iets naast mij ritselen. In een boom zaten een tiental musjes! Vrolijk met elkaar te kwetteren en opzoek naar hun ontbijtje. Naast natuur fotografie wil ik mij ook iets meer gaan verdiepen om vogels mooi vast te leggen.  Een leuk begin denk ik zo..


You May Also Like

8 Reacties

  1. Zooooooo! Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Echt super, vooral die laatste :-)
    Ja, een laagje mist kan heel leuk zijn, maar toen mijn vriend naar huis(150 km ver) moest was ik toch heel erg blij toen ik een berichtje kreeg dat hij veilig over was en ook mijn zoon moest door de potdichte mist.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je maakt echt super foto's. De mist, als je 60 km heen en terug moet rijden. Is het wel erg benauwend, was lang onderweg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja heel mooi!! Toen ik maandag begon bij de eerste cliënt, was zijn hele struik bezaaid met mooie spinnewebben, echt heel gaaf!
    De foto van de vogel is erg goed gelukt! Meestal schieten ze alleen zo weg :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wouw hele mooie foto's, ik vind de mist altijd prachtig alleen niet met de auto :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alweer zo'n mooie foto's. Op het eerste zicht lijk je tijdens zo'n mistige dag net minder te zien, maar in close-up wordt er net meer zichtbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's Michelle, de herfst is echt een prachtige tijd van het jaar met al die kleuren.
    Ik vind alle foto's prachtig.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gave foto's. Wij hadden hier weinig mist. Het weekend was echt stralend en de dagen erna ook bijna niks gezien.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥