Herfst in eigen wijk #3

by - november 17, 2015

Terwijl sommige wijken al helemaal in herfst kleuren zijn omhuld, zijn sommige straten nog kaal. Kaal omdat de blaadjes al zijn gevallen of omdat er gewoonweg niet veel bomen staan. Wij hebben het geluk dat wij in een hele groene wijk wonen. Overal is wel iets te zien. Of moet ik de verleden tijd gebruiken? Het gaat wel heel erg snel nu namelijk..


Vele bomen hebben hun blaadjes al laten vallen. De bladeren zorgen voor een gekleurd grasveld, altijd één van de mooiste dingen aan de herfst vind ik zelf. Helaas is deze mooie tijd maar van korte duur want ik zie her en der de gemeente de bladeren al opruimen..


Maar op de kale grasvelden zijn de paddenstoelen wel weer beter zichtbaar. Ondanks dat ik dit jaar niet heel erg veel paddenstoelen heb gevonden, heb ik toch wel een paar hele mooie in de wijk gespot.


Maar verrassend genoeg zie ik soms ook nog een dahlia's opduiken. Vrolijk staan deze prachtige bloemen met hun kopjes omhoog. Een grappig gezicht zo tussen al die herfstkleuren..


Maar met die warme temperaturen is het ook niet zo gek dat sommige planten en bloemen een beetje van slag zijn. Aan de ene kant vind ik het wel fijn, zo hebben we niet zo'n lange en koude periode. Die laatste warme, zonnestralen zijn voor een rug patiënt natuurlijk wel erg aangenaam, ondanks dat het voor Moeder Natuur niet zo goed is. Maar als ik de berichten mag geloven is het nog van korte duur. Langzaam verdwijnen die mooie herfstkleuren aan de bomen en  maakt de natuur haarzelf klaar voor de komende winter periode..



You May Also Like

10 Reacties

  1. Mooie foto's weer!
    Die herfsttapijten zijn prachtig, maar hier moeten we altijd erg snel zijn met genieten, de gemeente is hier nogal fanatiek met straten schoonhouden (wat op zich natuurlijk heel fijn is)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's heb je weer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je nog een bloem hebt gevonden. Ik vind het soms wel raar als ze nog bloeien. MAar ze zijn zeker mooi voor op de foto. Je hebt er mooie foto's van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's. Ik denk dat vanaf vandaag er heel veel blaadjes verdwenen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je maakt steeds mooie foto's! Ik vind het jammer dat het zo snel donker is. Nu kan ik niet meer uit me werk even rondje lopen met de camera.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je prachtige foto's gemaakt.
    Ik heb er van genoten.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooi foto's heb je weer gemaakt zeg!! De herfst was tot voor kort nog zo mooi, maar helaas word het steeds kaler buiten. Overal zijn ze bezig met maaien en de blaadjes wegvegen en dwarelen ook de laatste blaadjes met die harde wind naar beneden. Jammer..het was zo'n leuk gezicht. Maar zo langzaamaan komen de lichtjes weer tevoorschijn & worden de bomen gezellig aangekleed. Ook wel weer een mooie tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooie paddestoel, het lijkt wel een bruine vliegenzwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie post. Ik vind het heel jammer dat de 'mooie' herfst nu al voorbij is, we hebben nu last van modder.
    Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥