Die Huisdier Tag

by - november 09, 2015


Sanne van Misssanntje.be had mij laatste getagd voor haar eigen verzonnen huisdieren tag. Aangezien ik het altijd leuk vind om dit soort lijstjes en tags in te vullen, neem ik deze natuurlijk met veel plezier van haar over! En dit is gelijk een leuke kans voor jullie om iets meer over mijn huisdieren te weten te komen. Mocht je na het lezen van deze tag nog een leuke vraag voor mij hebben, betreft mijn huisdieren.. vraag gerust! Als er meerdere vragen zijn maak ik er misschien later een apart blogje van..


➳ Wanneer kocht je voor het eerst een huisdier?
Al zolang ik mij kan herinneren hebben wij thuis huisdieren gehad. Als het geen tropische vissen waren, dan was het wel een kat, hamster, konijn of cavia. En meestal, hadden we ze allemaal tegelijk  Ik denk dat ik vanaf mijn derde levensjaar ook al wel omgeven was van huisdieren, ik zou het eigenlijk ook nooit meer anders willen. Toen ik 13 jaar was, kocht ik van mijn eigen zakgeld een russische dwerghamster genaamd Snoopy, dit leuke beestje mocht bij mij op mijn slaapkamer staan. 

➳ Hoe noemt je huisdier en wat voor dier is het?
Wij hebben meerdere huisdieren. Ons gezinnetje bestaat uit: Bentley de Shihtzu, Tommie de Europese korthaar, Fenna de Russische dwerghamster en Murray en Floortje de Hollandse hangoren.


➳ Waarom heb je voor deze naam gekozen?
Ieder dier, behalve Tommie heb ik de naam zelf van uitgezocht. Meestal zoek ik een naam uit die ik mooi vind. Maar ook originaliteit vind ik best wel belangrijk, ik ga mijn konijn dus bijvoorbeeld niet stampertje of snuf noemen. De namen Floortje, Murray en Fenna zaten gelijk in mijn hoofd, Bentley heb ik een tijdje voor zitten browsen op het internet.

➳ Vier je de verjaardag van je huisdier?
Ik probeer het altijd wel, maar soms vergeten we het gewoon. De beestjes krijgen hier altijd goed kwalitatief voer, lekkere snacks, veel aandacht en leuke speeltjes. Of het hun verjaardag is of niet, meestal 'vieren' we het dus ook nooit uitbundig.

➳ Wat is de recentste foto van je huisdier dat je onlangs hebt geplaatst op je blog?
Dat is onderstaande foto. Ik moet toegeven dat Bentley van al mijn huisdieren het meeste te zien is op deze blog, maar dat komt ook wel omdat hij zo fotogeniek is ♥  


➳ Op wie lijkt jouw huisdier het meest?
Oh lastig! Ik denk dat Bentley en Murray het meeste op Chris lijken. Floortje is heel op zich zelf, dat past dan wel weer bij mij. Fenna is heel nieuwsgierig, dat past bij zowel Chris als bij mij. Tommie is een geval apart Het is lastig om daar iemand bij te plaatsen..

➳ Wanneer deed jou huisdier iets heel ondeugend?
Laatst heeft Murray een gat in Chris zijn tas geknaagd en Bentley heeft toen wij niet keken mijn boterham van tafel gepakt. Tja beide gevallen hebben we al eens vaker gehad, maar soms vergeet je gewoon om iets uit het halletje ( waar de konijnen loslopen) weg te halen of je bord op het midden van de tafel te zetten..

➳ Wat vind je zelf irritant aan je huisdier?
Het irritante aan Bentley is dat hij echt heel erg kan zeuren om wat lekkers. Tommie begint oud te worden en dat merken we steeds meer. Ik heb het idee dat ze trekjes van Dementie vertoont. En hoe zielig het voor haar ook is, dat ze constant loopt te mauwen is voor ons ook niet fijn. Het irritante aan Fenna vind ik dat ik haar nog steeds niet mag optillen, dan begint ze gelijk te spartelen en te bijten. En de konijnen zijn gewoon goede sullen, daar heb ik geen irritaties aan.



➳ Wat vind je niet leuk om te doen voor je huisdier?
Ik denk de verblijven schoonmaken. Al is dit ook zo gepiept, met de jaren wordt je er steeds handiger in.. Het zou mij in ieder geval nooit tegenhouden om een dier in huis te nemen.

➳ Wat was het grappigste moment dat je onlangs beleefde met je huisdier?
Dat Murray, Tommie aan de kant drukte voor een gedroogd appeltje. Ik zat op mijn knieën op de grond, te wachten totdat de konijnen bij mij zouden komen. En Tommie vond dit ook wel interessant er uit zien, ze kwam dus naar mij toe gelopen om te kijken of ik nog wat lekkers voor haar had. Meteen springt Murray uit zijn verblijf, rent naar mij toen en botst tegen Tommie op. Verschrikt loopt Tommie weg ( ze is niet zo'n held) en je ziet Murray heel triomfantelijk op zijn appeltje kauwen.. 


➳  Wat was voor jou het pijnlijkste moment dat je hebt beleefd met je huisdier?
Dat is denk ik toch wel het afscheid nemen. Soms overlijd een dier plotseling en zeker als het onverwachts is kan dit hard aankomen. Dit had ik met mijn geliefde konijntjes Sirusje en Saartje, beide overlijdens zagen wij niet aankomen en toen we het wisten was het eigenlijk al bijna te laat. De goede zorgen van onze dierenarts hadden helaas ook geen zin meer. 

➳  Heb je al eens afscheid moeten nemen van een huisdier?
Helaas al meerdere keren. Als je  huisdieren hebt, weet je dat je op een gegeven moment afscheid van ze moet nemen. Vooral hamsters leven niet zo lang, maar ook een aantal keren met de konijnen hebben we pech gehad. Helaas hoort dit ook wel bij het adopteren van iets oudere dieren uit het asiel.

♥ ♥ 

➳  Nu mag je vooral drie andere bloggers taggen met een huisdier. Vertel ook waarom je deze tagt.
Ik tag Saskia, Elisa en Angelique, omdat ik wel benieuwd ben naar hun antwoorden. En omdat ze alle drie zulke mooie katten hebben! Voel je trouwens niet verplicht dames..

You May Also Like

7 Reacties

  1. Leuke tag, ik zal hem binnen kort ook eens invullen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze cavia Chewie is ook geen knuffelaar. Verder is het echter wel een schat van een beestje. Al lijkt hij ook wat met zijn geheugen te kampen. Hij denkt immers op ieder moment van de dag dat hij nog geen eten heeft gekregen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat een lieve foto's van alle huisdiertjes! Zo leuk om te zien. Bentley is inderdaad echt een fotomodelletje haha. Bedankt voor je tag, ik vul hem zeker in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Interessant om te lezen. Een echte vrolijke beestenboel dus bij jou thuis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig en ook ontroerende post.
    Zoals Tommie had ik ze ook, en helaas...... afscheid hoort bij het leven maar ohw wat is dat dan verdrietig. Dank je voor deze "blik" in je elven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je deze tag hebt ingevuld met schattige foto's. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk om dit te lezen over je huisdieren. Ook super leuke foto's! Bedankt voor de tag, zal hem over een tijdje plaatsen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥