Onze trouwdag | De ochtend

by - oktober 22, 2015

Het is alweer een tijdje geleden dat ik over onze trouwdag schreef. Onderhand heeft bijna iedereen de foto's bewonderd en kan ik dus eindelijk hier op Kersenbloesems er ook wat meer delen. Natuurlijk zagen jullie zo af en toe wel wat foto's voorbij komen, maar ik denk dat het ook wel leuk is om een soort van verslag te maken van onze mooiste dag. Leuk voor jullie om eens mee te kijken, maar ook voor onszelf om later nog eens terug te lezen. De stukjes zal ik opdelen zodat ze niet te lang worden. 

Voor vandaag neem ik jullie graag mee in mijn ochtend. Want voordat Chris mij ophaalde had ik al een hele ochtend erop zitten.. Lezen jullie mee?



Tegen half 8 kwam ik aan bij mijn ouders. We hadden afgesproken dat ik wat vroeger zou komen aangezien het aantrekken van de jurk 30 tot 45 minuten in beslag zou nemen. Eenmaal aangekomen zag ik een prachtige boog bij de voordeur! Ik wist dat ze een boog voor ons gingen maken, maar zo mooie had ik nooit verwacht!

Bij het zien van deze boog begonnen de eerste vlindertjes toch al wel te fladderen. Eerst konden we nog even bijkletsen en gezamenlijk een kopje thee drinken. Daarna werd het toch echt tijd om mijn mooie jurk aan te trekken want de visagiste zou er al om kwart over acht zijn. Bij het aantrekken van de jurk was de fotograaf nog niet aanwezig, vandaar dat ik hier geen (professionele) foto's van heb. Wel zijn er wat foto's door mijn ouders gemaakt, maar hun staan hier ook bij op en vanwege hun privacy zal ik deze dus niet posten.


Stipt om kwart over acht stond de visagiste voor de deur. Een hele lieve en gezellige vrouw waar ik mij op de proef afspraak al snel op mijn gemak bij voelde. Zo fijn! En ze werkt ook nog eens met proefdiervrije make-up, helemaal top dus! Terwijl Marijke net wou beginnen merkte ik een flits op. Schijnbaar was de fotograaf ook aangekomen, maar door alle drukte en spanningen had ik dit niet gemerkt.


Nadat de make-up erop zat kon ik even bijkletsen met de fotograaf, een oude bekende aangezien hij mijn achterneef is. Snel werden er ook nog wat foto's van de jurk gemaakt, waaronder deze mooie detail foto van mijn sluiting.


Even de make-up controleren, want daarna was het alweer tijd voor mijn volgende agendapuntje: de kapster. Terwijl mijn moeder bij de visagiste zat, werd mijn haar gedaan. Ook een oude bekende, Leonie knipt mijn haar alweer een jaartje en weet dus precies hoe ik het altijd graag draag. En net als mij, houdt ze wel van een kleurtje in d'r haar.. Ondertussen kon ik afscheid nemen van de visagiste.


Terwijl mijn moeder en zus door Leonie werden geholpen had ik nog even tijd om met mijn vader te kletsen en werden er ondertussen natuurlijk weer wat foto's gemaakt! Ik hoef denk ik niet te zeggen dat ik na deze dag behoorlijk wat kramp in mijn kaken had ッ. Zo is het uiteindelijk geworden met de make-up en mijn kapsel.


Tegen half tien heb ik Chris ge'smst dat hij naar mijn ouders huis mocht komen. Twee uur leek lang, maar achteraf ben ik wel erg blij dat we deze tijd hebben genomen voor de jurk aantrekken, visagiste en kapster. Zo kon ik af en toe op adem komen en gezellig even kletsen.

Ondertussen had Chris Bentley naar het oppas adres gebracht, mijn bruidsboeket en corsages opgehaald en zich natuurlijk omgekleed. Gelukkig heeft de fotograaf foto's van zijn aankomst gemaakt, want dit soort dingen gaan echt langs je heen op zo'n dag. Terwijl het ook erg leuk is om foto's vanuit Chris zijn beleving van deze dag te hebben. Wij hebben trouwens geen trouwauto gehuurd maar we hebben heerlijk voor onze eigen auto gekozen. Terwijl ik Chris zag aan komen lopen, strompelde ik langzaam richting de voordeur. Wat trouwens niet mee valt met zo'n grote trouwjurk en smalle looppaden! 

En voor nu laat ik het hierbij. De volgende keer zal ik over onze ontmoeting bij de deur schrijven en de fotoshoot die erna volgde. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een kijkje te nemen bij de voorbereidingen die plaats vonden op de ochtend van onze trouwdag 

You May Also Like

11 Reacties

  1. Wat een leuke herinneringen met mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's! Je zag er wel lekker ontspannen uit. Wat een dag.

    Bij ons was het in 15 minuten bekeken :) Binnenlopen, blabla handtekening, getuigen tekenden, en hup, terug naar het nieuwe huis om de plafonds te witten. Geen gedoe met haar of jurk, wat wij hadden was voor ons al bezegeld. Onze registratiedag was echt alleen dat: vastleggen voor de wet, zodat alles geregeld was.

    Ieder zijn ding :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De detailfoto van de sluiting deed me terugdenken aan de trouwdag van een vriendin. Ik was die dag haar getuige en heb haar geholpen met het 'insnoeren'. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent een mooi mens.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om je foto's te zien, je zag er echt geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen! Nog een maand en dan is het alweer zes maanden geleden. Bizar, hoe snel dat gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja super leuk dat je dit nog gaat delen! Zo kunnen wij ook even genieten hihi. En wat een mooie boog bij de deur zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zucht. Mooie herinnering zeg! Leuk ook met alle foto's erbij..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is leuk om even achter de schermen te kijken, even buiten het moment op zich die ik heb mogen mee maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's, die momentjes vergeet je niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zag je er mooi uit, heel gaaf! Tof dat de kapster ook een haarkleurtje heeft! Past goed bij de herfst nu ;) Ik ben heel benieuwd naar de rest!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥