#InspirerendGeluk- Omgekeerde buckelist

by - oktober 26, 2015


Saskia van Iliveformydreams heeft na het Pluk het Geluk project een nieuw project bedacht, het#InspirerendGeluk Een soort van vervolg project dat je laat stil staan bij je eigen geluk of het geluk dat je nog wil creëren in je leven.  Omdat ik al een tijdje geen geluks momentjes meer heb gedeeld leek het mij leuk om hier weer aan mee te doen. Vanaf nu zal iedere maandag een onderdeel online komen.

Voor het laatste deel van InspirerendGeluk ga ik mijn omgekeerde bucketlijst beschrijven. Normaal kijken wij mensen alleen naar wat wij nog willen bereiken en wat we nog willen doen. Maar met dit lijstje ga ik terug kijken op de dingen die ik al wél heb gedaan en heb bereikt. Want dat mag ook gezien worden!

★ Samen gaan wonen
Ik was net 17 jaar geworden, ik kende Chris net anderhalf jaar en de relatie was heel serieus. Zo serieus dat ik bijna nooit meer thuis was, ik was altijd bij Chris. De volgende stap leek voor sommigen misschien vroeg maar voor ons erg logisch, wij gingen samenwonen. Op je 17e samenwonen is misschien een beetje vroeg maar je leert er veel van. Zo was ik al heel volwassen voor mijn leeftijd, maar door het samen gaan wonen is dit en het zelfstandig zijn nog meer verstrekt. Iets waar ik best trots op ben, zeker als ik van leeftijdsgenootjes hoorde dat ze nog niet eens zelf konden koken, wassen etc..

Diploma's en rijbewijs gehaald
Dit puntje is al vaker voorbij gekomen. Ondanks mijn lichamelijke klachten heb ik toch altijd netjes mijn diploma's gehaald. De laatste opleiding heb ik iets langer over gedaan. Doordat ik het derde jaar veel afwezig was geweest heb ik in het laatste half jaar, bijna 11 maanden aan theorie en huiswerk doorgewerkt en afgemaakt. Een hele prestatie kreeg ik te horen. Ook mijn rijbewijs heb ik in één keer behaald.


 Onze trouwdag
Niet veel studenten kunnen zeggen dat ze een mooie en uitgebreide bruiloft hebben gehad. Wij hebben er dan ook veel tijd, moeite en geld aan gespendeerd. Het was een mooie dag en alles was compleet. Hier zijn wij nog steeds erg blij mee, maar ook erg trots op. Alles was zoals wij het al jaren lang hadden voorgesteld. Zelfs een paar wensen o.a bijzondere trouwringen, een paarse jurk en uilen bij de bruiloft zijn in vervulling gegaan.

Omgaan met een Chronische aandoening
Alweer een paar jaar loop ik nu met klachten van mijn Hypemobiliteit rond. Ik ben van fysiotherapeut naar huisarts naar fysiotherapeut geweest. Ik heb veel (ongevraagde) kritiek, meningen en adviezen gekregen over de jaren heen ben ik ook wat vriendschappen erdoor kwijt geraakt. Maar eindelijk kan ik oprecht zeggen dat ik mijn weg erin heb gevonden. Voor nu dan. Want het is heel wisselvallig, daar ligt ook de moeilijkheid in. De kunst ervan is om er van dag tot dag mee om te leren gaan. Door mijn klachten moet ik bewust met mijn lichaam, energie en beperkingen omgaan. Dit is voor een jonge vrouw natuurlijk niet makkelijk. Maar voor nu lijk ik mijn weg aardig te hebben gevonden en hier ben ik best een beetje trots op. 

( bron: Mommyedition.com )

★ Een positieve mindset
Iets wat voor mij best knap is, want vroeger zag ik werkelijk waar overal beren op de weg. Ik was dan ook behoorlijk negatief ingesteld. Vandaag de dag ben ik echter veel positiever ingesteld, niet omdat ik nu minder problemen of kwaaltjes heb, maar wel omdat ik andere dingen kan waarderen. En dit zijn vaak de kleine dingen in het leven. Maar als je goed kijkt kan je ze bijna altijd zien. Als ik krap bij kas zit, kan ik nu naar de natuur kijken. Ik maak een mooie wandeling en zie hoe rijk wij mensen eigenlijk zijn om zoveel moois om ons heen te hebben. Geef mij een mooi bolletje katoen of acryl en je hoort mij de hele middag niet meer. Van mij hoeft het allemaal niet groot, groter, grootst. Maar ik ben erg blij met ons kleine flatje. Ik waardeer de rust en de ruimte die ik er heb. En ach dat lekkere ligbad komt ooit wel. Ik ben tevreden met wat ik nu heb en probeer het goede van een situatie in te zien. Ik probeer me voor te houden dat alles met een rede gebeurd, i.p.v alleen die beren te zien.

You May Also Like

6 Reacties

  1. Leuk om te lezen! Je hebt al een hoop gedaan om trots op te zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vriendschappen verliezen door ziekte is iets wat ik gelukkig niet heb meegemaakt. Sinds ik ben gaan studeren merk ik echter wel dat mijn ziekte soms ´in de weg´ staat en er mensen zijn die niet verder kunnen kijken dan dat. Erg jammer en in mijn geval soms lastig om met leeftijdsgenoten om te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, mooi hoor! Daar mag je zeker trots op zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige doelen heb je al gehaald. Dat laatste puntje komt bij mij ook zeker overeen. Ik zag vroeger ook altijd dingen negatief in en beren op de weg. Nu laat ik het 'zijn' en geniet wat meer van de mooie dingen.

    Prachtige invulling weer, bedankt voor het mee doen aan mijn projectje en ik heb genoten van elke invulling.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi om te lezen! Je hebt al vele mooie mijlpalen bereikt op een jonge leeftijd :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥