Herfstige wandeling

by - oktober 28, 2015

Minstens één keer per week proberen wij richting het bos te gaan. Om zoveel mogelijk van deze mooie tijd te genieten, want voordat je het weet verdwijnen die prachtige bladeren en paddenstoelen alweer. Is het jullie wel eens opgevallen dat hoe kleurrijker het buiten wordt, hoe meer wandelaar je tegen komt?


Ouderen, honden eigenaren maar vooral gezinnen. Iedereen trekt de wandelschoenen of regenlaarzen aan om even van het herfstige sfeertje in het bos te genieten. Helemaal begrijpelijk want momenteel is het erg aangenaam buiten.


De regen heeft even plaats gemaakt voor een aangenaam zonnetje. Ondanks dit zonnetje is het altijd wel drassig rondom deze tijd. Heerlijk voor onze glibberige vriendjes. Deze slak kwam ik tegen op een boomstronk. Net toen ik een foto van een paddenstoel wou nemen, glibberde hij langzaam voor mijn lens. Kleine geluksmomentjes..


Soms, waar je het juist niet verwacht maak je soms de mooiste foto's. Deze kleine zwammen zag ik nog maar net. Heel stiekem hadden hun dit plekje op een afgebroken tak gevonden. Het is dat Bentley richting een stapeltje takken liep, anders had ik ze nooit gevonden. Dat vind ik één van de leuke dingen aan de herfst, één voor één duiken er paddenstoelen op. Op bekende, maar ook onbekende plaatsen.. Plaatsen voor ons, wandelaars en fotografen om te ontdekken.


En Bentley, hij vind de herfst ook wel leuk. Hij speelt dan niet echt met de bladeren, uitgebreid aan ze snuffelen vind hij dan wel weer fijn. En nu hij weer van zijn wollig kleedje af is ( die hij dus nog op deze foto heeft) kan hij naar hartenlust weer woelen en graven.

Op naar een volgende boswandeling..

You May Also Like

10 Reacties

  1. Wat een heerlijke foto's :-). Met dit weer is het ook heerlijk wandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige foto van je hondje. Zo is het maar net dat we nu ,nog meer kunnen genieten van de natuur. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst en vooral sorry voor weer een berichtje. Ik heb jou getagt in een leuke tag. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke foto's van een prachtige wandeling.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm ja fijnheid!! Zo mooi alle details. En vooral als er dan net een paar dingen 'uitspringen'. Ze vallen op, omdat je zo bewust bent van alles om je heen. Dat vind ik altijd het mooie aan fotografie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kan ik toch genieten van jouw mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn he al die boswandelingen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze tijd is ook echt schitterend qua kleuren.
    Warm en soms heel intens. Paddenstoelen en de kleuren verdwijnen inderdaad weer om plaats te maken voor sneeuw en ijs (en waarschijnlijk veel regen).
    De foto van Bentley is ook echt een schatje zeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alweer zo'n knappe foto's. Bovendien lijkt Bentley het ook wel leuk te vinden als fotomodel. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥