Baby dekentje breien

by - september 15, 2015

Mijn vaste bezoekers weten inmiddels al wel dat wij jarenlang een kinderwens hebben. Ook is het bekend dat het nog niet zo wil lukken. Natuurlijk vat iedereen dit anders op. Sommigen hebben niet zo´n haast en voor anderen is het heel zuur. Wij vallen dus in die laatste categorie. Maandenlang heb ik mij best rot hierom gevoelt. Een paar dagen terug ging het ineens beter, net alsof er een knop om ging. Of het nu acceptatie is of dat ene fijne gesprek met een vriendin. 


Ik besloot dat het tijd werd om langzaam aan wat leuke dingen te gaan maken. Een gebreide deken, een paar lieve sokjes en wat knuffeltjes staan er op de planning. Allemaal leuke handgemaakte items voor een toekomstig kindje. Want een kindje komt er wel, op de één of andere manier.  Omdat ik het breien weer helemaal heb teruggevonden, ga ik beginnen met een baby dekentje. Een mooi voorbeeld had ik al snel gevonden. Een tijdloos kabel dekentje, eentje die je eigenlijk zonder patroon wel kan maken. 


Eerst werd er een proeflapje gemaakt, iets wat ik eerder nooit deed en zodoende vaak voor verrassingen kwam te staan. Door het proeflapje ben ik er achter gekomen dat de kabels over 6 steken worden gebreid en dat ik 200 steken in totaal nodig had voor een breedte van ongeveer 78 cm. Een mooie maat voor een ledikant dekentje, eentje die je straks ook lekker kunt instoppen.


Mijn grootste brei project tot nu toe, maar gelukkig heeft het geen haast. Een fijn project waar ik niet al te veel bij na hoef te denken, lekker zo voor die donkere dagen straks. 

You May Also Like

13 Reacties

  1. Fijn dat het beter gaat! En heerlijk dat je zo'n mooi dekentje bent begonnen 😊 Ik wil ook nog eens wat met kabels breien gaan doen, het ziet er altijd zo mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk herfst project. Het is een mooi patroon. Veel succes.

    Fijn dat je het ergens een plek heb kunnen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat het al iets beter gaat. Hopelijk helpt het breien om je zinnen te verzetten.
    Je hart luchten kan soms ook al eens helpen. Ik duim alvast voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn zijn soms gesprekken, hopelijk kun je je verliezen in het breiwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super om te lezen dat het weer wat beter met je gaat Michelle.
    Het is ook niet fijn dat als je een kinderwens hebt en dit langer uitblijft dan je wilt.
    Positief blijven is soms dan moeilijk maar je zegt : Want een kindje komt er wel, op de één of andere manier. Zo moet je ook denken en dan komt het ook echt goed :-)
    Leuk dat je het breien weer hebt opgepakt. Ik ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt vast een hele mooie deken! En inderdaad dat kindje komt er wel! Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het heel zwaar is. Helemaal als je keer op keer een negatieve test in je handen hebt of weer gewoon ongesteld bent. Wij hadden het geluk snel raak te hebben. Maar ik kan mij de negatieve testen nog goed herinneren helaas..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, dat wordt een mooi dekentje, met heel veel liefde gebreid!
    Fijn dat je minder somber bent. Je hoort vaak dat als de druk een beetje van de ketel is het wel lukt, dus wie weet mag dat ook zo bij jullie zijn. Ik gun het jullie van harte.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan me voorstellen dat het ontzettend zwaar moet zijn. Fijn dat je je gedachten probeert te verzetten. Ik vind het dekentje super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moet zo leuk zijn om dit zelf te kunnen! En inderdaad, goeie manier om je gedachten te verzetten en even de knop om te draaien. Kalm blijven is de boodschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat prachtig zo'n dekentje zeg! Mooie kleur wit ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk tijdverdrijf :) t is jullie zo gegund! Houd hoop hoor :)
    Ik ben begonnen met een deken voor mijzelf..schiet niets op, maar het moet ook niet ala minuut af. Ik denk dat ik er zelfs een omslagdoek/sjaal projectje naast ga doen..hoewel ik altijd stagneer met lange projecten haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig dekentje Michelle.
    Ik weet dat het niet leuk klinkt wat ik nu zeg.
    Ik heb al zo vaak gehoord dat mensen die een kinderwens hadden zich er op een gegeven moment er bij neer hebben gelegd, en toen ineens waren ze plotseling wel zwanger.
    Ik hoop zo voor jou ook dat het op die manier mag lukken, echt je moet het loslaten, dan heb je kans dat het zomaar een keer spontaan raak is.
    Ik wens je veel succes, en stop met denken over een baby, het is makkelijk gezegd, ik weet het, maar toch denk ik dat het de enige manier is.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥