Roze bloemenpracht

by - juli 08, 2015

Ondanks dat er voor vandaag geen zomers temperatuurtje werd voorspeld, wilde ik toch graag nieuwe plantjes voor op het balkon halen. De viooltjes hebben zich goed gehouden, maar nu zijn ze toch helemaal op. Tijd voor wat nieuwe plantjes dus! Gelukkig was manlief vandaag een dagje vrij en zo konden we gezellig samen naar het tuincentrum. Zo kon ik gelijk oefenen met het auto rijden want de ritjes in de stad en omstreken zijn nu voor mij. Eenmaal aangekomen bij het tuincentrum ( zonder kleerscheuren hoor) kan het uitzoeken beginnen. Want wat hebben ze er toch veel!  Ik wou graag een bloeiend plantje hebben die goed tegen zon kan en een laag plantje, iets van een bodembedekker dus.





Dit is een Platycodon Astra, of te wel een Chinese Klokjesbloem


En dit éénjarige vetplantje is een Portulaca, deze mag de Passiebloem gezelschap gaan houden. Ondanks dat het plantje nu nog niet zo fotogeniek is, zullen de knoppen hopelijk later voor vele kleuren gaan zorgen. 

You May Also Like

5 Reacties

  1. Wat een prachtige plant zeg! En ik ben benieuwd naar de andere. Heerlijk ook zo even door het tuincentrum en wat leuks meenemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie plant. Die wil ik ook wel hebben, zo een tuincentrum is best wel groot denk ik. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt heerlijke plantjes uitgezocht.
    Wacht maar, die gaan een bloemenzee leveren...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie bloemen ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben vandaag voor de allereerste keer bloemen gaan plukken op een plukweide bij ons in de buurt. Voor 5€ heb ik hier nu een prachtig boeketje voor me op tafel staan. Allemaal blauwe, bordeau, paars en rozige tinten. Minstens even mooi als een boeket van bij de bloemist - ik zie me zeker vaker langs gaan bij die weide

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥