Onze huwelijksreis naar Rome | Deel 2

by - juni 05, 2015

Inmiddels heb je hier deel één over onze huwelijksreis al kunnen lezen. Omdat we natuurlijk veel meer hebben gezien en beleeft dan deze vijf foto's, schrijf ik vandaag het tweede stukje.


De dinsdag hadden we het drukste programma. Dit is dus niet heel slim met 26 graden, de dag erna waren we ook helemaal kapot, maar goed daar hebben we nu weer van geleerd.. We zijn o.a naar Piazza Venezia geweest. Dit is een plein waar de vier belangrijkste wegen samen komen, je kan er bijvoorbeeld het Palazzo Venezia bekijken.


Vlakbij ligt de straat Via dei Fori Imperiali waar verschillende overblijfselen van het Keizerlijke fora te bezichtigen zijn. Ondanks dat de gebouwen niet meer volledig zijn vond ik het toch erg indrukwekkend om te bekijken


En natuurlijk hoeven we niet perse een week lang oude maar mooie gebouwen op de foto te zetten, maar mogen we er zelf ook wel eens op.


Zoals je op de foto's al wel hebt kunnen zien is Rome niet echt de stad van rust. Heel erg vond ik het dan ook niet dat we af en toe op de bus moesten wachten. Even een adem pauze. En wat zag mijn oog daar.. een heel klein plantje die zich door de gaten in het beton een weg naar het licht worstelde..

Vanuit de Keizerlijke fora zijn we doorgelopen naar de Trevi fontein, in de hoop dat we hier toch nog wat konden bekijken. Maar helaas, het zicht van die prachtige fontein werd geblokkeerd door steigers. De restauratie was nog in volle gang, hier heb ik dus ook maar geen foto van genomen. Na een korte rustpauze zijn we verder gelopen naar de Spaanse trappen. 


Ik had graag een vooraanzicht foto gemaakt, maar ik ben bang dat je dan alleen mensen had zien zitten in plaats van de traptreden. De Spaanse trappen zijn zowel voor de Romeinen als de toeristen een plaats van samenkomst. En dat was te merken, het is lang geleden dat ik zoveel mensen op één plek heb zien staan en zitten. Door naar boven dus maar. 


En daar was dit prachtige uitzicht te zien.. En met dit uitje sloten we onze dag af, de rest van de avond hebben we doorgebracht in de tuin. De volgende dag, zoals gezegd waren we toch wel erg moe van de warmte en alle indrukken. Deze dag hebben we dus lekker lui in de tuin doorgebracht. Het volgende stukje zal dan ook over de Donderdag gaan.

You May Also Like

6 Reacties

  1. Mooie foto's en ja na een drukke dag hoort een dagje uitblazen er natuurlijk ook bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh geweldige foto's en ik vind je haar echt nog steeds geweldig!! Zo jij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elisa ;) Ben er zelf ook nog steeds erg tevreden over..

      Verwijderen
  3. Heerlijk moet dat zijn geweest, behalve dan de temperatuur, die mocht wel iets minder, denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig is de temperatuur daar anders dan hier in Nederland. Hier ga ik echt niet een heel stuk wandelen met 26 graden hihi. Maar inderdaad, van mij mocht het wel ietsjes minder warm zijn maar s'middags hebben we hierdoor wel heerlijk in de tuin kunnen zitten of op een terrasje.

      Verwijderen
  4. Klinkt heerlijk! Ik ben nu ook wel erg benieuwd naar Rome, ben daar nog nooit geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥