Mini vaasjes

by - juni 19, 2015

Met het grauwe weer buiten haal ik graag de gezelligheid naar binnen. Met ons interieur vind ik dit wat lastiger aangezien wij veel wit en grijs tinten hebben. Na onze huwelijksreis kregen we nog een mooie bos bloemen. Prachtig vind ik ze, maar vaak staan gemengde boeketten minder lang. Één voor één naderen de bloemen hun einde terwijl het blad nog mooi blijft. Vaak houd je dan ook maar een paar bloemetjes over. 

Deze laatsten verspreide ik over een aantal vazen. De één was groter als de ander maar toch stond het leuk. Dit bracht mij op het idee om wat kleinere vaasjes door de kamer te verspreiden. Zo kon ik ieder hoekje van de kamer opfleuren met een mini boeketje. De vraag waarom ik dit eigenlijk niet vaker deed werd gesteld. De woorden rommelig ogend en symmetrie volgden al snel. Oké teveel vaasjes verspreiden is niet zo mijn ding. Dus ik ging op zoek naar inspiratie. Inspiratie voor kleine boeketjes, of een simpele bloem op een schattig mini vaasje om één leuk hoekje te creëren op onze side table.


Wat vind jij leuker: een bos bloemen, een mini boeketje of één bloem op een klein vaasje?

You May Also Like

7 Reacties

  1. een bos bloemen vind ik iets leuker. Maar zo van die kleine vaasjes zijn wel schattig. Dankjewel voor deze tip, deze ga ik zeker gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het hangt erbij mij vanaf waar het staat...op de eettafel heb ik graag een grotere bos, op de scheidingstablet tussen keuken en woonkamer of in de badkamer liever kleinere vaasjes. Op de salontafel heb vaak ik een laag vaasje met een bloemstukje met verse bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Ik hou van bloemen. Staan er nu vooral veel in de tuin. Leuk om er ook een paar binnen te zetten :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaa zo leuk! Ik heb een heleboel kleine vaasjes in huis voor mini boeketjes. Het leukst vind ik oude (gebruikte) potjes en flessen met zelfgeplukte bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is ook leuk ja! Ik heb eens een flesje van geurstokjes bewaard, één enkele bloem erop en het ziet er super schattig uit. Leuk zijn dit soort dingen he. Mijn favoriete kleine vaasjes komen allemaal van de kringloop winkel.

      Verwijderen
  5. Ik doe ook regelmatig bloemen op een klein vaasje, zo gezellig :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥