Klein bezoek

by - juni 30, 2015

Dat ik lang heb uitgekeken naar mooi weer is geen geheim. Ook al kan ik soms niet zo goed tegen de hitte, ik vind die warme dagen wel heerlijk! Samen met Tommie en Bentley zit ik dan op het balkon. Soms borduur ik een stukje en andere dagen vermaak ik mij met een Happinez. Maar vaak geniet ik gewoon van al het moois om mij heen.


Want een balkon hoeft helemaal niet saai te zijn. Zet er een paar mooie planten neer en je hebt altijd iets om van te genieten.. Nadat de Passiebloem zijn eerste bloem liet zien, wou de roos niet achterblijven. De laatste paar dagen heeft ze de mooiste bloemen..


Ookal kijkt mevrouw hier heel nors, ze vermaakt zich prima op het balkon! Ene keer ligt ze op de stoel naast mij en de andere keer ligt ze voor de plantenbakken. Maar vooral op de stoelen kan ze alles goed in de gaten houden. Want dat was dit keer ook echt wel nodig, we hadden namelijk een bezoeker..


Ondanks alle bloemen en het insecten hotel heb ik hier nog niet veel bijen en hommels gezien. En als ik ze al spot, vliegen ze vaak ons balkonnetje voorbij. Behalve deze pluizige hommel, hij of zij vond de roos toch wel erg lekker..



Tot twee keer toe kwam deze kleine bezoeker terug om van de roos haar stuifmeel te snoepen. Hopelijk heeft deze hommel zijn of haar buikje goed vol gegeten en komt ze nog eens terug.

Heb jij al veel hommels en/of bijen gezien?

You May Also Like

8 Reacties

  1. Wat leuk zeg, een hommeltje op bezoek! Wij hebben heel veel bijtjes en hommeltjes rond zoemen op het balkon, zo schattig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jazeker, die zijn hier ook aanwezig. Langzaam worden het er meer nu er ook meer bloemen komen!

    (ps. de naam is iets aangepast http://p-crafts.blogspot.nl/ )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou helemaal niet van Hommels en bijen. Van het gezoem krijg ik al kibbelvel ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb wel hommels en bijen gezien, maar niet bij ons balkon. Wat ook niet zo gek is want wij hebben verder geen bloemen hier. Wel vliegen er regelmatig vliegen tegen het raam op of naar binnen, die vervolgens weer door Stark gevangen worden... xD

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We hebben zelf geen bloemen in de tuin, dus hier zijn niet veel bijen te zien. Ik hoef enkel maar naar mijn nonkel én tante te fietsen en dan kan ik er - vermits hij imker is - een hele hoop bewonderen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel meid! Ik vind het erg leuk om te doen en nog leuker als ik dit soort lieve berichtjes erop krijg ♥

      Verwijderen
  7. Mooie foto's Michelle.
    Nee hier ook weinig hommels en bijen, net zo als de vlinders, die zie je ook nog niet veel.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥