Op het balkon

by - mei 12, 2015


Terwijl wij de afgelopen dagen op het balkon van de zon genoten, zag je de passiebloem steeds groener worden. Ik was al bang dat ze mij dit jaar in de steek zou laten, maar gelukkig besloot ze het tegenovergestelde te doen. De aanmaak van knoppen is ook weer begonnen, hopelijk zullen ze ook weer die mooie bloemen gaan geven.


En terwijl de Passiebloem druk is met het aanmaak van knoppen, groeit de roos iedere dag een stukje. Hier zijn nog geen knoppen gespot, maar de mooie bladeren en de dikke steel geeft alvast veel hoop.


Ondanks dat ik het altijd erg mooi vind om te zien hoe Moeder Natuur aan het werk is, ben ik toch blij dat we wat viooltjes hebben geplant. Zij zorgen voor de kleur op het balkon. En zoals ieder jaar geven ze eerst de mooiste bloemen en daarna hopelijk gevulde zaaddoosjes. Deze zaadjes zal ik weer bewaren voor volgend jaar. 

You May Also Like

6 Reacties

  1. Ziet er leuk uit! We hebben momenteen helemaal geen planten in de tuin en ik mis de kleur toch wel een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd fijn als iets weer gaat groeien & bloeien! Dat had ik ook laatst met 1 van de orchideeën die wij hebben. Ik dacht dat we die ook weg konden gooien maar opeens kwamen daar nieuwe takjes en knoppen aan! Helemaal blij natuurlijk want ik vind het prachtige planten <3!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hè! Hier doet de passiebloem het ook weer, maar de onze is nog niet zover als die van jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Michelle,
    dit gaat echt helemaal goed komen hoor :-)
    Viooltjes zijn wel altijd hele vrolijke bloemetjes en je kan ze al snel in je tuin of balkon zetten.
    Straks mooie rozen en passiebloemen.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je maakt steeds mooiere foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥