Hamster liefde

by - mei 08, 2015

Mijn hamsterliefde begon op dertienjarige leeftijd. Ik wilde heel graag een huisdier voor mij alleen en dan ook het liefste op mijn slaapkamer. Na maanden zeuren mocht ik dan een klein knaagdiertje uitzoeken,een hamstertje. Van mijn spaargeld kocht ik zelf een mooie kooi en toebehoren en sindsdien stond er een verblijf met een klein bolletje Rus op mijn slaapkamer. Deze hamsterliefde is nooit echt weg gegaan, want na Snoopy, kwam Sassy en Chippy en daarna..

Bailey

Milo

Lynk

Varro

Budew


En toentwee jaar geleden met het overlijden van Budew stopte ik met het houden van hamsters. De hansterliefde stopte echter niet. Nog altijd zie ik graag foto's van hamsters en bij de dierenwinkels moet ik altijd even bij de hamstertjes kijken. Laatst begon het weer te kriebelen, hier is vriendlief dus alles behalve blij mee want hij vind hamsters maar niks. Maar toen ik bij een kennis een paar dagen geleden weer zo'n lief bolletje mocht vasthouden wist ik het weer, mijn hamster liefde is er nog steeds  Misschien heel misschien....

Heb jij al eens een hamster gehad?

You May Also Like

8 Reacties

  1. Hamsters zijn zo leuk! Ik heb er ook een hele hoop gehad. Zelf op jonge leeftijd want toen kreeg ik er eentje voor mijn verjaardag. Toen ik drie werd ofzo? Hamsters blijven ook gewoon zo lief <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook gek op hamsters, maar bij mij begon de liefde pas later toen ik 18 was en mijn ouders net gescheiden. Mijn eerste hamster was een wildkleur Syr die ik Hammie noemde (duhh). Daarna kwam Balou, een grijze Syr, en twee Roborovski's: Buster & Beard. Die twee waren echt knotsgek en zo leuk om naar te kijken! Toen die twee kleintjes er niet meer waren, kwam eerst Syr Charlie erbij en later Rusje Dwalin.

    Maar drie hamsters, waarvan twee Syren, was toch wat druk in de kamer. Dus toen eerst Dwalin en later Balou overleden, hebben we geen nieuwe hamsters meer in huis gehaald. Charlie was mijn absolute lieveling en een ontzettend knuffelbeer. Toen hij er niet meer was, wilde ik eigenlijk geen nieuwe hamsters meer. Toch vond ik toen een zielige Syr op marktplaats die we in huis namen; Edison. Maar Edison werd maar een paar maanden oud (afgelopen september) en toen was het voor ons klaar.

    Voorlopig neem ik geen nieuwe huisdieren meer, maar inderdaad... elke keer bij de dierenwinkel ga ik toch even kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat een lieve foto's! Een vriendin van mij had er toen ook twee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen hamster gehad, maar wel parkieten. Als ik die zie gaat het ook altijd weer kriebelen. Mooie foto's van je hamsters.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke foto's, vroeger heb ik een hamster gehad, ook op mijn slaapkamer. Schattige beestjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat gevoel krijg ik wanneer we bij vrienden met honden of katten op bezoek zijn. Voorlopig zal het toch nog een tijdje bij onze twee cavia's blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto's zo op een rij, zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aww zo lief. Ik heb vroeger ook een hamster gehad. Ik moet even heel hard nadenken over de naam. Volgens mij Sjimmie. En toen bleek het een meisje te zijn. Of andersom :-P

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥