De Keukenhof

by - mei 07, 2015

Al jaren hadden we het erover maar op de één of andere manier kwam het er steeds niet van. Dit jaar stond een bezoekje aan de Keukenhof hoog op ons lijstje. Ik plaatste het zelfs op mijn Lente Bucketlist. Met de volle agenda's leek het er alweer niet van te komen, totdat we afgelopen zaterdag de planning om gooiden en in de auto stapten. Thuis hadden we al e-tickets gekocht. Een goede tip voor ieder die er nog heen wil, zo vermijd je die eindeloze lange rijen bij de kassa's.


Eenmaal binnen gekomen werd je al gelijk begroet door alle vrolijke bloemen, was het niet door middel van de mooi aangelegde perkjes dan wel door de fleurige, opgemaakte bloembakken. Nog nooit zag ik zoveel tulpen, hyacinten, narcissen en blauwe druifjes bij elkaar!

Ondanks alle bloemenpracht zijn wij weinig bijen en insecten tegen gekomen. Misschien had dit ook wel met de drukte te maken, in deze mensen massa zou ik ook niet graag een breekbaar, klein beestje willen zijn. Wel kwam ik dit mooie torretje tegen.

Wat mij gelijk opviel was dat de Keukenhof niet bang is om kleuren door elkaar heen te gebruiken. De mooiste en interessante kleurencombinaties kwamen wij tegen. Net zoals dit mooie veldje, terwijl het geel voor een rustige toon zorgt, springt het rood er echt uit.

Maar er waren ook vele veldjes aangelegd met één kleur of met één soort bloem. En deze waren net zo mooi, kijk deze blauwe zee van druifjes nu eens 

Prachtig al die verschillende kleuren 

Niet alleen wij, maar ook Bentley keek zijn ogen uit. Op sommige plekken was het zo druk dat we besloten om hem even op te tillen. Ons manneke vind alles prima en keek lekker om zich heen.

En als het ons ook iets te druk of te warm werd, waren er genoeg mooie plekken waar je even fijn kon gaan zitten 

Ben jij dit jaar nog naar de Keukenhof geweest?


 ps: Natuurlijk heb ik nog veel meer foto's gemaakt, deze zal ik in een komend artikel laten zien.

You May Also Like

6 Reacties

  1. Wat een schitterende foto's, ik vind vooral die blauwe druifjes heel mooi.

    Helaas ben ik nog nooit naar het Keukenhof geweest, maar dit staat zeker ooit nog op de planning.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me prachtig! Vroeger hadden we in België ook zoiets maar die mensen gingen op pensioen en er was geen overnemer. Hier wil ik volgend jaar echt een keertje naartoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's. Zoals je weet ben ik ook geweest en heb ook zo genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat ziet dat er fijn en kleurrijk uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's en bloemen! Ik ben zelf nog nooit in de echte keukenhof geweest, alleen aan de overkant voor het castlefest haha! Maar wie weet ooit op een dag, want het lijkt mij wel mooi om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥