Eerste paasdag

by - april 05, 2015

Een zondag zoals zo vele en toch was er iets anders. Facebook en Instagram staan vol met plaatjes van konijnen en kuikentjes en de lekkerste maaltijden en hapjes. Dit alles was hier niet te vinden, tenminste niet alles. De konijnen natuurlijk wel, maar zij zijn dan ook vast onderdeel van dit gezin. Heel eerlijk gezegd vergeet ik de paaseitjes, broodjes, matzers en frutsels ieder jaar weer. Pasen is dan voor ons ook geen happening, maar meer een extra dagje vrij. Een extra dag om samen door te brengen. Natuurlijk wordt er dan wel iets extra's in huis gehaald maar nooit heel uitbundig.


In plaats van een uitgebreide paasbrunch liepen wij al redelijk vroeg door het Lutterzand. En wij waren niet de enigen, meer mensen hadden de wandelschoenen aangetrokken om de paastradities te ontlopen. Nu heb ik niks tegen die tradities hoor, ik heb nog warme herinneringen aan eieren schilderen bij opa en oma thuis om vervolgens diezelfde eieren die mijn ouders, opa en oma hadden verstopt, weer te mogen opzoeken.


Misschien op een dag, als hier kleine voetjes door de gang rennen dat er ook weer een schilderssetje voor de eieren op tafel zal staan. Maar voor nu genieten we ieder jaar weer van een fijne wandeling, gevolgd door een gezellig bezoekje aan mijn ouders.

En wat heb jij gedaan vandaag?

You May Also Like

10 Reacties

  1. Mijn oma laat iedereen nog steeds naar paaseitjes zoeken. De jongste in mijn familie is ondertussen ook al weer 14. Er is niemand die het echt nog leuk vind, maar dat durven we tegen oma natuurlijk niet zeggen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was zo prachtig weer, heerlijke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, hier is ook niet veel speciaals gebeurd. Wij hebben een fijn stuk gefietst en gewandeld en de geitjes in het park gevoerd. Het weer vandaag was heerlijk, we MOESTEN gewoon buiten spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker hoor erop uit met dat mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben ook heerlijk gewandeld samen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke post. Fijne pasen nog :-)
    Trouwens... Samen met een groep van 10 bloggers houden we donderdagavond een closet sale in de Kalvertoren, misschien vindt je het leuk om te komen? Hier meer info:
    Bloggers Pop up Sale
    www.fromhatstoheels.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Larissa, een closet sale is niet zo mijn ding maar dankjewel.

      Verwijderen
  7. Jullie hebben je goed vermaakt lees ik Michelle.
    Ik had gister het huis vol, al mijn broers en zussen waren te gast, drukke boel maar wel heel gezellig.
    We zaten met 11 man te eten.
    Vandaag is mijn man gaan fietsen en en heb een grote wandeling met mijn hondje gemaakt.
    Zo is de dag ook weer voorbij gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt niet verkeerd! Ik heb wel uitgebreid gegeten, niet alleen een brunch maar ook meer dan voldoende paaseitjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker zo'n wandeling! Wij zijn zaterdag wel met de familie van Dennis samen geweest en hebben lekker gegeten maar eerlijk gezegd hoeft het van mij ook niet zo hoor hihi. Al kan ik niet wachten tot we straks voor onze kleine man eitjes kunnen verstoppen en eieren schilderen. Lekker met ons eigen gezinnetje, dat lijkt mij dan wel weer wat! Verder wandelde wij zelf in de ochtend en in de middag nog een keer toevallig. Was een fijne eerste paasdag :).

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥