Zaailingen #1

by - maart 30, 2015

Anderhalve week heb ik de eerste zaadjes van dit seizoen gezaaid. Misschien wat vroeg aangezien het zonnetje zich niet altijd laat zien, maar achterop de verpakking stond dat je in maart al wel kon beginnen. De eerste paar dagen liet de zon zich helemaal niet zien, was het dan toch een verkeerde beslissing geweest? Gelukkig maakte het weekend erna veel goed.


Zaterdag, zondag en maandag scheen de zon heerlijk. Ik zei nog tegen vriendlief: nu is het afwachten, deze eerste, warme zonnestralen kunnen al veel betekenen. En niet veel later verschenen de eerste stengeltjes. De goudsbloem is de eerste van dit nieuwe zaai seizoen.



Bij de lelies en viooltjes bleef het stil. Tot gisteren, de eerste blaadjes van de viool lieten zichzelf zien. Zo klein nog, maar het is een begin. Een begin van hopelijk mooie, sterke plantjes. 

You May Also Like

8 Reacties

  1. Wat heerlijk zo de eerste zaden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om dit te doen Michelle :-)
    Nu alles mooi bijhouden met de groei statdia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi he?! Das echt genieten!! Ik ga binnenkort voor het eerst keuken- en theekruiden zaden in ons 1/2 meter moestuintje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat ze beginnen te groeien! Hopelijk zetten ze lekker door :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een tere plantjes, mooi om te zien! Ik heb hier nog van die Albert Heijn-potjes, daar wil mijn dochter nog mee aan de slag, ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het komt altijd goed, met wat geduld zie je dat het toch gaat groeien.
    Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als alles volgroeid is.
    Maak je daar ook foto's van???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja natuurlijk Irma, alles wordt vastgelegd hihi ;)

      Verwijderen
  7. Zo leuk om dit te doen! Als er uiteindelijk iets boven de grond komt, vrolijkt dat je dag meteen helemaal op :D

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥