7x waarom ik uitkijk naar warmere dagen

by - maart 28, 2015

Iedereen wordt vrolijker bij de gedachte aan lekkere, zonnige dagen. Hieronder kan je zeven redenen lezen waarom ik uitkijk naar de mooie, warme dagen die eraan komen..

➳ Het lekkere weer
Lekker met een haak- of borduurwerkje op het balkon in het zonnetje zitten. Een muziekje op de achtergrond, Tommie en Bentley die mij gezelschap houden, een koud glas icetea naast mij. Ik vermaak mij die mooie dagen wel. Natuurlijk is het ook heerlijk als Chris thuis is, lekker samen van het mooie weer genieten. 

➳ T-shirts, jurkjes en rokjes

Ik ben geen winter persoon. Niet qua temperaturen maar zeker niet met kleding. Ik ben dan ook altijd heel blij als de eerste zonnestralen zich weer laten zien. Voorzichtig haal ik dan de jurkjes naar voren. eerst met een jasje erover heen en later gewoon lekker met blote armen. Ik denk dat mijn kleding kast voor 60% uit t-shirts bestaat en voor 30% uit jurkjes, je kan nagaan dat ik dan niet veel bijzonders voor de winter heb. Voor het nieuwe seizoen heb ik alweer zoveel moois op het oog, zowel in mijn kledingkast als op mijn geliefde site Large.




➳ Terrasjes pakken

Heerlijk een drankje pakken na een mooie wandeling of gewoon als wij in de stad zijn. Zet mij maar neer op een terrasje met een drankje en gezellig gezelschap en ik vermaak mij een hele middag. Even lekker bijkletsen of puur mensen kijken. Heerlijk!

➳ Gekleurde nagels

Zoals ik hierboven al aangaf ben ik in de winter nooit zo heel veel bezig met mijn kleding, ook niet met mijn nagels. Mijn handen en nagels zijn sowieso niet mooi in de wintermaanden door de velletjes en kloven. Tijd voor een hoognodige manicure dus! De nagellakjes komen ook weer te voorschijn. Het zijn dan wel geen lente kleurtjes, maar de kleuren zwart, paars en turquoise zijn favoriet.




➳ Wandelen en foto's maken

De natuur ontwaakt en dit zorgt voor vele, mooie veranderingen in de natuur. Deze veranderingen leg ik graag vast. Heerlijk om er dan op uit te trekken. Soms kan je gewoon de lente in de lucht ruiken. 

➳ Fruit en gezonde voeding

Natuurlijk kan je iedere dag gezond eten maar met de donkere, sombere winterdagen grijp je heel snel naar comfort food. Tenminste ik wel. De lente en zomer brengen weer het lekkerste fruit en zorgen voor lichte, gezonde maaltijden zoals bijv. een maaltijdsalade. 

➳ Positieve vibe
Het is algemeen bekend, als het zonnetje weer gaat schijnen zijn de mensen ook weer vrolijker. Voorbijgangers groeten je weer wat vaker, mensen hebben een glimlach op hun gezicht, problemen lijken wat verder weg te zijn, vakanties in het vooruitzicht.. do i need to say more?


Kijken jullie ook zo uit naar de mooiere en warmere dagen?

You May Also Like

6 Reacties

  1. Zeker word hier uitgekeken naar de warme dagen :) Vooral ook heerlijk met de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk zeker uit naar wat meer zonneschijn.
    De laatste dagen is het grijs en kil buiten, hier bij het IJsselmeer helemaal, hier altijd zo vochtig.
    Nu ook weer kil en regen.
    Ik ben trouwens wel een winter type, je kan je op de kou kleden, en te warm betekent voor mij benauwd zijn.
    Wens je een heel goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen, ik krijg er zo ook zin in! Al vind ik die kleding-wissel altijd een gedoe. We hebben niet zoveel kastruimte, dus ik wissel altijd om met de seizoenen. Maar ik heb ook zin in de zomerjurkjes, wil er weer eens één naaien.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook aan het aftellen hoor. Zowel fysiek als mentaal is het mooie weer een opkikker. Dat ik de lange broeken mag omruilen voor een comfortabel jurkje helpt natuurlijk ook én datzelfde telt voor fruitsalades en frisse smoothies. Toch is het vooral je laatste puntje dat mij ook erg opvalt. Mensen hebben doorgaans een beter humeur zodra de zon zich wat vaker laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk er ook erg naar uit<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥