Pluk het geluk project ~ Durven, dromen, doen

by - maart 23, 2015

Saskia van Iliveformydreams heeft iets heel leuks bedacht, namelijk het 'Pluk het geluk project'. Om ons weer even stil te laten staan bij die mooie momenten. Momenten die je eigenlijk al bezit,  maar die je misschien niet zo snel ziet of uit het oog bent verloren. Wij mensen zijn altijd maar druk druk druk. Altijd bezig om die dingen en spullen die we niet bezitten toch te krijgen en hierbij vergeten we vaak waar het echt om gaat, genieten! Vandaag voor het vijfde en gelijk het laatste onderdeel van dit project, geef ik jullie een kijkje in mijn zaken die ik graag anders zou aanpakken, dromen voor de toekomst en in de fijne dingen die ik al bereikt heb.


Durven
Ik ben een denker, ik denk soms heel erg veel na over bepaalde zaken. Soms pakt dit goed uit en soms wat minder goed. Zo zou ik wel eens meer dingen buiten mijn comfort zone willen doen. Rijlessen nemen was dus zo'n stap. Heel eng op dat moment, zeker met ons auto ongeluk, maar nu ik bijna tegen mijn examen aan zit ben ik wel blij dat ik deze stap heb gezet. Soms zitten mijn gedachtes echt mijn hart in de weg en dit is lastig, vooral voor mijzelf. De laatste tijd probeer ik meer mijn hart te volgen en dit gaat goed. Natuurlijk met vallen en opstaan, maar ik ben er mee bezig en dit verdiend zeker een plekje in dit mooie project!

( Afbeelding is van Picturequotes)

Dromen
Gezin
Een grote droom van ons (naast ons aankomende huwelijk) is het starten van een gezinnetje. Als denker is dit dan ook een grote stap, maar eentje die zo langzamerhand wel steeds dichterbij komt. Hopelijk mag deze droom snel voor ons in vervulling gaan.  

Tattoo
Dat ik een liefde voor tatoeages heb is onderhand wel duidelijk. De teller staat nu op vier tatoeages en ik ben nog zeker niet klaar. De plannen voor de vijfde liggen klaar, het is nu tijd om ze verder te gaan uitbreiden. Natuurlijk is dit altijd nodig, maar zeker nu want het wordt alles behalve een klein plaatje. Eindelijk ga ik nadenken en sparen voor mijn sleeve tattoo.


(afbeelding is van Sortra)

Persoonlijk
Voor de toekomst staan er een paar nieuwe doelen op mijn lijstje, maar ook een aantal oude bekenden. Dat ik mijzelf kan blijven ontwikkelen en kan groeien. Dat ik kan zijn wie ik graag ben en doen wat ik leuk vind. Dat ik dit kan delen met de mensen om mij heen en dat ik dit alles mag doen in goede gezondheid. En vooral dit laatste heeft nog wel eens wat aandacht nodig. 

'Do what you love and love what you do'

Doen
In de laatste paar jaren heb ik veel verschillende dingen gedaan, geleerd en gezien. Zo zijn wij een paar keer verhuisd en hebben wij nu eindelijk ons Home Sweet Home  gevonden. Heb ik na jarenlang studeren en vechten voor mijzelf eindelijk mijn diploma gehaald. Pas in zo'n hectische tijd leer je goed je grenzen kennen! Door deze grenzen heb ik wel heel veel over mijzelf en mijn lichamelijke klachten geleerd. Niet fijn, maar het hoort nu eenmaal bij mij. Door deze klachten waardeer ik de kleine dingentjes wel meer, vooral omdat ik op sommige dagen juist alleen deze kleine dingentjes heb. En dit is de inspiratie voor deze blog geweest, focussen op de mooie dingen in het leven, hoe klein ook!  Doordat ik eindelijk mijzelf op een nieuwe spiegelreflexcamera heb getrakteerd kan ik deze mooie dingen nu ook goed vastleggen, voor mijzelf en ook voor jullie. In de laatste paar jaren zijn er mooie handwerkjes, vakanties, bijbaantjes, tatoeages, vriendschappen, concerten, zelf ontdekkingen, liefdes voor dieren, gesprekken en foto's langs gekomen en daarvoor ben ik dankbaar 


En met deze dankbaarheid sluit ik dit stukje af, maar niet voor lang want dankbaarheid, geluk en mooie dingen in het leven... dat zijn nu net de onderwerpen waar ik graag over schrijf.

Wat zou jij graag anders willen aanpakken, waar droom jij over en welke fijne dingen heb jij de laatste tijd bereikt?


You May Also Like

11 Reacties

  1. Na twee jaar ziek te zijn geweest eindelijk de burn out achter me gelaten om vervolgens de stoute schoenen aan te trekken en voor mezelf begonnen!

    Doe de dingen die je leuk vind en geniet 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, hoe meer blogjes ik van jou lees, hoe meer ik denk 'hey, je lijkt op mij! Dat vind ik ook'. Ik heb de laatste tijd bereikt dat ik steeds beter voor mezelf op kan komen. Ik ben er nog lang niet, maar ik heb al een grote stap gemaakt. Wat ik anders zou willen aanpakken is het zoeken van een stage, ik kan me er niet toe zetten. Ik ben bijna klaar met mijn studie en ik zou het echt fijn vinden wanneer het over is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gevoel herken ik ;) Vaak als ik jouw blogjes lees denk ik: oh wat herken ik dit toch goed. Soms is het ook wel even fijn ( en nodig) om alles op zijn beloop te laten. Er komt vanzelf zo'n moment dat je al je energie en moed bij elkaar sprokkelt om weer verder te gaan..

      Verwijderen
  3. Wat een mooie lijst! Ik het niet echt iets bereikt de laatst tijd. Of iedergeval kort geleden. Al vind ik wel dat ik nog de droom van een gezin starten mag toevoegen. Al is dit natuurlijk al een tijdje aan de gang, het was toch echt een droom van ons die op dit moment steeds dichterbij komt :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk moeten we dankbaar zijn voor ALLES wat op ons pad komt, ook al denk je daar vaak op het moment zelf anders over. Maar in feite wordt je wel gevormd door AL die zaken, leren we overal van en uiteindelijk is ALLES bruikbaar op ons verdere pad door het leven. Zowel de leuke dingen als de niet-leuke dingen leren ons veel, al is het "alleen maar" wat we wel leuk vinden en wat niet ;-) En door de niet-leuke ervaringen weten we toch de leuke ervaringen te herkennen en er van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi omschreven Angélique, hier ben ik het zeker eens mee alleen soms is het zo lastig hé ;)
      Maar al doende leert men, deze mooie woorden van je ga ik zeker onthouden.

      Verwijderen
  5. Wat een fijn stukje heb je geschreven, ik moet bekennen dat ik het afgelopen twee jaar zo veel heb veranderd. dat ik nu wel op het punt ben gekomen dat ik eigenlijk tevreden ben. Nu alleen nog even durven om met de potjes en bakjes bij slagers (voor felix) en noten ze te laten vullen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geschreven Michelle.
    Ik ben eigenlijk best tevreden hoe mijn leven er nu uitziet.
    Als je al wat ouder bent heb je al zoveel dingen gedaan en geleerd.
    Maar ook ben je nooit te oud om iets te leren, dat ben ik mij heel goed bewust.
    Ik ben nu weer op Yoga gegaan, om mijn klachten die ik heb beter onder controle te krijgen.
    Heel lang geleden wel 35 jaar jaar terug heb ik ook Yoga gedaan, nu je ouder wordt en stijver is het goed om het weer op te pakken.
    Dat is mijn uitdaging voor deze tijd.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dit mooi ingevuld. Fijn jou dromen en doelen te lezen. Moge ze allen voor je uitkomen!

    Ik wil je bedanken voor je super toffe invullingen en de deelname aan dit project!<3 Laten we met z'n alle ons eigen gras groen houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie lijst! Ik het niet echt iets bereikt de laatst tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. maar ik heb al een grote stap gemaakt. Wat ik anders zou willen aanpakken is het zoeken van een stage,

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥