Nieuwe zaailingen

by - maart 18, 2015

Terwijl Tommie toezicht hield maakte ik mijn rondje door het huis. Niks bijzonders maar gewoon even opruimen. Met een lekker zonnetje erbij is dit al een stuk minder erg om te doen. Ook de dieren genieten hier van de zon, Bentley ligt op de vloer in een streepje zonlicht en de vensterbank is Tommie haar domein. Terwijl ik mijn zaaibakjes pak houdt ze mij nauwlettend in de gaten. 

Ik besloot dat niet alleen de dieren van deze eerste zonnestalen mogen genieten, maar ook wat nieuwe plantjes. Of plantjes to be beter gezegd want dit zal natuurlijk nog wel eventjes duren. Vier nieuwe bakjes staan er in de vensterbank. Dit jaar ga ik proberen om de witte lelie weer op te laten groeien. Vorig jaar is mij dit helaas niet gelukt, maar twee jaar terug wel. Laten we hopen dat ik weer zulk geluk ga hebben want wat vind ik deze bloemen toch mooi! 


Daarnaast staan een bakje met Goudsbloem en met Viooltjes. De viooltjes heb ik gezaaid van eigen geplukt zaad. De viooltjes van vorig jaar deden het zo goed dat ze op een gegeven moment zelfs zaaddoosjes produceerden. Dit zaad heb ik toen bewaard en dit jaar worden het hopelijk weer nieuwe viooltjes. Ik ben erg benieuwd..

Hebben jullie al iets gezaaid?

You May Also Like

3 Reacties

  1. Wat een heerlijkheid en jazeker. Blogje komt morgen online

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn! Hopelijk mogen ze dit jaar weer groeien! Ik heb niks gezaaid omdat ik niet met aarde mag klooien hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So ein liebes Kätzchen....
    Herzliche Grüsse von Bea

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥