Lavendel zaaien

by - maart 12, 2015

Vanochtend kreeg ik een heel lief cadeautje dat ik niet verwacht had, nog voor het behalen van mijn diploma. Het is een biologische kweekzak voor lavendel. Wat nu zo bijzonder is dat deze biologische en ecologische zak gemaakt is uit gerecyclede theezakjes uit India. De vrouwen in India krijgen hiervoor een goed en eerlijk loon. Een mooie gedachte, eentje waar ik altijd wel achter sta.


Aangezien het zonnetje haarzelf al steeds meer laat zien besloot ik het gewoon eens te proberen. De bijgeleverde potgrond goot ik in de kweek zak en de zaadjes werden verdeeld. Er waren zoveel zaadjes dat ik nog wat heb bewaard voor een andere keer. 


Na een goede slok water kreeg mijn nieuwe kweek zak een plastic laagje, deze zal meehelpen om de warmte vast te houden. Als het goed is zal over 14 dagen de eerste zaailingen zich laten zien. Ik ben alvast erg benieuwd. Het zaai seizoen is hier nu officieel weer van start gegaan! En wat wel erg grappig is.. vorig jaar, precies op deze dag zaaide ik ook weer voor het eerst.

You May Also Like

6 Reacties

  1. hopelijk lukt je eerste zaaisel van lavendel, mmm ruikt heerlijk ... maar nog ff wachten. succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben erg benieuwd of het lukt met de lavendel! Wij beginnen binnenkort ook weer met voor zaaien :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zo'n zak! Ben benieuwd of het gaat lukken! Wij hadden hier ook aardbeien gepland maar die hebben we maar weer weg gegooid want er gebeurd na een maand nog steeds niks.. Moet ook eerlijk bekennen dat de pot al zo'n 2 jaar oud was (een keer bij hema gekocht). Dus waarschijnlijk was het gewoon niet goed meer hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof cadeau zeg! Benieuwd hoe het gaat groeien

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥