Onze nieuwe auto

by - februari 20, 2015

Het is wat stiller hier op Kersenbloesems dan gebruikelijk. Niet omdat ik het niet meer leuk vind maar ik kom er gewoon minder aan toe. Met de bruiloft, mijn rijlessen en alles eromheen ben ik toch drukker als verwacht. Deze week mocht onze Suzuki Swift voor de keuring, we hadden er eigenlijk niet veel van verwacht. De planning lag er al een tijdje om een andere auto te kopen, maar pas na de bruiloft. Toen we het belletje kregen dat onze auto niet door de keuring kwam viel dit even vies tegen. De reparatie en overige kosten waren zo hoog dat we besloten dat we het dit niet meer waard vonden en per direct naar een andere auto gingen kijken.

Ik begon bij nul maar gelukkig had vriendlief zijn huiswerk al gedaan en kwam al met een paar modelletjes aanzetten. Iets anders dan ik had verwacht maar toch ook weer heel leuk.  Er was weer een zoektocht begonnen. Een zoektocht naar een ruimte, maar niet al te grote auto. Een auto die zuinig in verbruik en in wegenbelasting is. En ik wou toch eigenlijk wel graag een 5-deurs. Een paar specificaties waar we fijn mee verder konden.



Na een paar dagen hadden we al een paar leuke auto's gezien maar helaas was er al eentje gereserveerd, de ander was toch te klein en ga zo maar door. Totdat we bij deze Fiat Grande Punto 1.4 uitkwamen. Een vrij jonge auto uit 2006, met zowel een mooie buiten-  als binnenkant. Een auto die aan al onze punten voldeed en zelfs nog een paar fijne extra'tjes had zoals cruise control, warmte werend glas etc. Een mooie auto waar wij hopelijk nog heel veel fijne ritjes mee gaan maken. En fijn is hij zowieso al, wat een verschil met stoelen zeg! Voor mijn rug is het belangrijk dat ik goed kan zitten, zeker omdat wij vaak wat langere ritten maken zeker nu het betere lente weer er aankomt! Ik kan haast niet wachten totdat ik mijn rijbewijs heb gehaald zodat ik er ook in kan gaan rijden.  Een paar drukke dagen, maar ze zijn het wel waard geweest. 

You May Also Like

5 Reacties

  1. Langzaam begint alles vorm te krijgen, dat je iets minder schrijft is begrijpelijk met alles er om heen. Mooi dat jullie samen zo iets hebben gevonden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie al zo snel een nieuwe auto gevonden hebben! En een keer wat stiller op de blog is helemaal niet erg, zo gaat het leven nou eenmaal :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat tof! Heel erg veel plezier ermee. Wij hebben ook net een nieuwe auto ;-) Toevallig haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen zorgen maken om de frequentie van je blogposts hoor. Je hebt nu eenmaal een erg drukke periode met al die voorbereidingen en de lessen. Jullie nieuwe auto is misschien zelfs extra motivatie voor de rijlessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie auto Michelle, veel plezier er mee.
    En ja Fiat is altijd goed, wij hebben ook een Fiat.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥