Happy housewife

by - februari 04, 2015

Langzaam wordt hier een nieuwe rol aangenomen. Het leven als student is nu afgelopen en langzaam zal ik naar een nieuw leven toe groeien. Een rol waar een keuze achter zit. Nu is het nog de kunst om deze keuze niet steeds te hoeven verantwoorden, want mensen zijn nieuwsgierige wezens en als iets anders gaat dan hoe ze het kennen dan zul je het merken ook. Maar tegenwoordig zullen de schouders omhoog worden gehaald en de woorden 'dit is mijn keus' worden uitgesproken. Want laten we eerlijk zijn, de huisvrouw is een redelijke ondankbare en ondergesneeuwde taak.



Terwijl het ook een hele mooie taak kan zijn. Het is sowieso voor dit moment beter voor mijn lichaam dus waarom zou deze keuze dan vreemd zijn? Hierbij is het vooral een stukje onbegrip wat om de  hoek komt kijken. Ga jij je dan niet vervelen krijg ik vaak te horen. Nee ik denk het niet, de rol van een huisvrouw kan je net zo breed zien als je zelf wilt. Naast het huishouden zal ik ook de naam dierenverzorgster, hondenuitlaatster, financieel manager,tuinvrouw, kokkin, boodschappenmanager, studerend in de kunst van het autorijden,therapeut, handwerkster en wedding planner aannemen. Voor nu zal het een rustig bestaan zijn maar wanneer er kinderen bij komen lijkt het mij ideaal. 


Een weloverwogen keuze, eentje met veel denk en rekenwerk. Maar een keuze waar we beiden achter staan. En de rest, daar maken wij ons niet zo druk om. Je leeft immers nu, in deze dag. Wat morgen zal brengen weet niemand..

You May Also Like

12 Reacties

  1. Laat ze maar denken meid! Doen waar jij/jullie je goed bij voelen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zo! Gewoon doen wat voor jou goed voelt. Ik vind het geen ondergesneeuwde taak..Het is misschien niet van deze tijd, maar kinderen alsmaar naar oppas/kinderdagverblijf brengen is ook niet gezond! Ik vind het wel mooi die oude rol en zou hem dolgraag aannemen als het bij ons zover is! Dus wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet ervan! En vervelen ga je je zeker niet doen, want er is niet altijd wel wat te doen in het huishouden, je hebt ook hobby's..... En dat onbegrip, heel herkenbaar. Ik ben op dit moment "gedwongen" huisvrouw omdat ik thuis zit met een nakende burn-out en ook ik krijg heel wat negatieve reacties. Doe wat voor jou goed voelt, wat het beste is en waar je samen achter staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo lang jullie er gelukkig mee zijn en het makkelijk uitkan waarom niet? Hier hebben wij ook besloten dat ik voorlopig lekker thuis blijf. Helemaal nu de baby er natuurlijk aan komt. We redden het op dit moment nog goed dus waarom niet? En wie weet ga ik straks na de bevalling wel weer een paar uurtjes werken. Maar dat zien we dan wel weer. Ik ben op dit moment een beetje af van de vragen wanneer ga je weer werken en dat soort opmerkingen. Die zullen denk ik nadat de baby er is ook wel weer gaan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een keuze die precies bij je past, nee je hoeft je niet te verantwoorden! Het is immers jullie leven en huisvrouw is ook werk :) Dat vergeten veel mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Doe idd waar jij je goed bij voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad! Zolang jij maar gelukkig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap dat je er zo over denkt. Zelf trek ik me toch nog te vaak de reacties van anderen aan. Ik weet dat het onzinnig is, maar toch lijk ik het niet helemaal te kunnen afleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je meot doen war je jezelf lekker bij voelt. Een ander heeft daar niks van te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed zo!
    Ik zit nu - van mijn kant redelijk ongepland, al is het beter - twee jaar thuis, en ik heb me nog geen moment verveeld ;-) Druk zijn lukt toch wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel goed! Zolang jij je er goed bij voelt..

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥