Een nieuw begin

by - februari 26, 2015

Met de eerste zonnestralen zie je gelijk al een hele verandering in de natuur. Hier en daar vormen zich al wat knoppen en de eerste krokussen en sneeuwklokjes schieten uit de grond. Niet alleen in de natuur, maar ook bij de mensen merk je een verandering. Gelukkig maar, want ik ben wel weer toe aan een beetje zon en energie. Met deze laatste twee besloot ik van de week het balkon weer eens op te zoeken..


Ik had met mijzelf afgesproken dat ik niet eerder als Maart plantjes mocht gaan halen. Dus zo heel veel was er ook niet op ons balkonnetje te doen maar toch ben ik met ons eerste balkon ( waar de planten staan) een uurtje bezig geweest. De dode planten zijn verwijderd, de afgevallen bladeren zijn opgeraapt, het zand en kattengrind is weer opgeveegd en meer van dit soort klusjes. Een vroege lente schoonmaak dus. Ook de passiebloem is weer goed opgebonden, zodat de eerste nieuwe bladeren weer makkelijk hun weg kunnen vinden.


Ondanks dat het nog vroeg is, zie je de eerste knoppen alweer verschijnen. Onze roos van vorig jaar maakt ze ook weer aan. Heel benieuwd ben ik naar de groei van deze mooie roos, het is immers de eerste die ik in mijn bezit heb. Ook zal ik voor het eerst een roos gaan snoeien, maar hier wacht ik nog eventjes mee, begin maart staat hiervoor op de planning. En zo langzaam breekt er weer een nieuw seizoen aan, het seizoen van het tuinieren.. Zijn jullie al begonnen in de tuin?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Ja, de lente is echt in aantocht al zou je dat vandaag niet echt zeggen. Koud, nat en grijs maar..... de krokussen en inderdaad de sneeuwklokjes zie je overal. Ook de hyacinten en de narcissen komen al boven de grond. Jij bent lekker even met je balkon bezig geweest dus eht begin is er. De tweede foto met het ontluikend knopje vind ik heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijkheid he, zo een nieuw seizoen in aantocht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn! Ik was van plan om wel wat met ons balkon te gaan doen in het voorjaar maar met de zwangerschap zie ik daar nu toch even vanaf haha. Ik mag ook niet met aarde of iets bezig zijn of ik moet handschoenen dragen.. Nu we gaan verhuizen heb ik helemaal besloten om niks bijzonders te doen, want we weten natuurlijk niet of we straks weer en balkon hebben of misschien wel een klein tuintje..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van mij mag het nu snel iets warmer worden, heb nu nog niet echt een lente gevoel.
    Hier waait het hard en is het gewoon koud.
    Lekker dat je al even op je balkon bezig bent geweest, de foto met het nieuwe knopje vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥