De sok zo ver

by - februari 24, 2015

Langzaam maar zeker worden er steeds wat pennen gebreid. Het gaat niet snel, maar dit hoeft ook niet. Daar heb ik immers teveel bezigheden en hobby's voor. Dat ik achterloop met de KAL is wel zeker, de rest heeft ze namelijk al af. Maar ik brei lekker verder op mijn eigen tempo.


Want zoals iedere handwerkster wel weet, het moet leuk blijven. En gehaast meebreien omdat het 'moet', dat is natuurlijk geen ontspanning. Dus ik brei nu op eigen houtje verder. Gelukkig is het een basis patroon dus dit moet wel lukken. De boord en het been staan erop, nu komt de grootste uitdaging: de hak. 


Het rechte stuk wat je hierboven ziet is het eerste gedeelte van de hak, de hiel. Gelukkig vind ik het leuk om met meerdere naalden te breien, anders was dit een flinke klus. Verschillende naalden die verschillende kanten op wijzen, een mooie uitdaging. Een uitdaging die rustig aan wordt gegaan, aangezien ik al een aantal dagen last heb van een pijnlijke schouder, arm en hand. Waarschijnlijk is er een spier bekneld of overbelast. Helaas hoort dit allemaal bij het naampje Hypermobiliteit. We letten dus maar weer extra goed op.


You May Also Like

10 Reacties

  1. Komt best goed met je sok. Sterkte met je pijnlijke arm, schouder en hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je sok ziet er al goed uit! Misschien kan je de tweede breien op een rondbreinaald? Ik heb ontdekt dat dit voor mijn schouders en nek beter ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, dat maakt het breien natuurlijk wel moeilijk. Ik herken het wel hoor, mijn schouders en rug spelen me ook snel parten wanneer ik het handwerken weer wat vaker oppak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed je bent aan sokken breien begonnen!!! De hak komt ook helemaal goed :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te zien gaat het helemaal goed komen met je sokken. En weet je wat nu zo fijn is? Je voet zal niet meer groeien noch krimpen, dus over 10 jaar zal het nog steeds passen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh hopelijk voel je je weer gouw beter, je sok word wel heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat goed van je! Ik vind het maar knap hoor al je handwerkhobby's.
    Ik hou het wel bij borduren, de rest lukt me allemaal niet zo!
    Succes met je arm, schouder en hand hoop dat het snel weer een beetje over is en
    je weer fijn aan de slag kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit ziet er al goed uit Michelle.
    Ik vond de kleine hiel altijd heel moeilijk om te doen, de grote hiel heb jij al af zien ik.
    Leuke kleurtjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥