Edelstenen

by - februari 10, 2015

Al sinds dat ik een klein meisje was vond ik edelstenen heel interesant. Misschien door de mooie kleuren of toch door de betekenissen. Al een aantal keer heb ik een (druipsteen) grot bezocht en altijd moet ik even in de winkeltjes spieken. Soms word er dan ook zo'n mooie steen mee terug genomen. Maar ook Spiritual garden en de Blauwe Maan zijn een favoriet. Niet dat ons hele huis vol staat met edelstenen hoor, maar ik mag graag een edelsteenhanger dragen. Laatst kocht ik weer een paar mooie hangers.


Dit is een groene Calciet. Groene calciet maakt flexibel en helpt bij het loslaten van oude denk- en gedragspatronen. Het herstelt de geestelijke balans en maakt positief en optimistisch.  Het verenigt gevoel en verstand, kalmeert de geest en zorgt hiermee voor innerlijke rust.  Het kan ook negatieve energie uit een ruimte absorberen


En deze mooie hanger in hartvorm is een Mosagaat. Mosagaat werkt aardend en stabiliserend. De steen geeft je het gevoel op je plek te zijn en laat je ware ik naar boven komen. Het laat je de  kern en wat écht belangrijk is om je heen en in jezelf zien. Oppervlakkigheden, vooroordelen en zaken die afleiden van de essentie vallen hierbij weg. De steen helpt angsten, stress en zorgen loslaten en helpt je ontspannen. Het versterkt je verbinding met de natuur en de aarde. 

Zelf vind ik de werkingen altijd heel interessant, of het werkt of niet laat ik in het midden.
Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. Dragen jullie wel eens edelstenen?

You May Also Like

7 Reacties

  1. Wat een leuke interesse om te hebben! Ik heb niet zoveel met stenen of edelstenen, maar deze zijn wel mooi inderdaad.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is vriendlief die edelstenen spaart (hij heeft er al best veel), maar dan niet de mooie glad geslepen stenen. Maar de echte ruwe stenen. (als ik het goed zeg). Zelf vind ik de stenen ook erg mooi, ook de gladde stenen, juist om de betekenis.
    Of het werkt weet ik inderdaad ook niet, maar gewoon het idee ervan is mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schelpen en stenen geven rust . daar gaat het toch om. de werking is bijzaak/
    leuke hobby
    groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb in het verleden zo'n drie verschillende edelstenen gedragen. Mijn tante geloofde er echt in en wilde me er graag mee helpen. Zelf heb ik nooit geen verschil gevoeld, maar ik vond ze wel erg mooi. Later heb ik zelf een mooie amethyst gekocht omdat die mijn favoriete kleurtje heeft. Die drie eerste heb ik jammer genoeg niet meer. Het waren een kleine malachiet, aquamarijn en citrien of barnsteen (van die laatste weet ik het niet zeker meer)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel lang geleden heb ik ook wel stenen gedragen, ik meen dat het een barnsteen was.
    Op de slaapkamer heb ik een amethist liggen, die ligt er al jaren.
    Ik draag nu in mijn ringen wel edelstenen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet bekennen dat ik een klein beetje van edelstenen ben afgevallen, vroeger geloofde ik in hun kracht maar tegenwoordig eigenlijk niet zo. Ik vind de 2e steen wel heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die zijn mooi zeg! Ik heb er zelf ook ergens eentje die ik van mijn moeder heb gehad voordat ik naar Noorwegen ging. Had ook een bepaalde werken maar weet niet meer zo goed helaas. Ik zou wel graag ooit eens een ring met een mooie steen willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥