Crochet Along 2015

by - december 15, 2014


Weten jullie nog dat ik vorig jaar een deken ben begonnen met de Crochet Along?
Helaas ben k na een paar weken gestopt omdat de kleuren mij niet aanstonden. 
Zo zie je maar, als je van je eigen idee afwijkt gaat het meestal mis. Het regenboog
effect was in theorie leuk maar in de uitvoering toch een heel stuk minder. Via via
hoorde ik dat de dames weer een nieuwe Cal gingen organiseren, met dit keer een
vierkante deken!


Waarom zou ik deze deken nu wel afmaken? Hoor ik jullie denken. Nou ik heb er
nauurlijk van geleerd maar nu weet ik ook dat als iets mij niet aanstaat dat ik het beter
kan uithalen dan gewoon door te gaan. En misschien wel het belangrijkste punt, ik ga
dit keer met duurder garen werken. Goedkoop garen is natuurlijk niets mis mee maar
duurder garen is vaak gewoon mooier. De kleuren matchen ook mooier. Ipv Acryl ga
ik dit keer met katoen haken.  Zodat de deken ook intensief gebruikt kan worden 
zonder te pluizen en het materiaal is ook beter wasbaar. Zo hoop ik er toch jarenlang
plezier van te gaan beleven. Eenmaal dat allemaal te hebben besloten was het tijd om
over de kleuren na te gaan denken, misschien wel de moeilijkste stap! Dit zijn de
basis kleuren, er kunnen er nog wat bijkomen dus maar voor nu ben ik tevreden 


De Cal is te vinden op de blogs van Tertia en Jolanda. Doen jullie ook mee dit jaar?


You May Also Like

10 Reacties

  1. Altijd doen waar jij je goed bij voelt!
    Ik vind je kleurkeuze lekker fris, misschien nog wat blauwtjes erbij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren. Leuk dat je er aan start. Ik sla een jaar over. Ben benieuwd naar je start.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik deed vorig jaar ook mee, maar ook ik maakte hem niet af... Daarom dit jaar doe ik niets aan zulke dingen mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vermoed dat ik zelf voor een combinatie van blauwe of paarse tinten zou gaan. Maar jouw kleurenpalet is wel erg fris. Ik ben alvast nieuwsgierig naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleurtjes, lekker fris inderdaad! Ik zou echt niet weten wat voor kleuren ik zou kiezen, ik denk heel saai haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk!

    jammer dat je de deken van 2014 niet hebt afgemaakt. ik heb die van mij ook nog niet af. van mijn man moet ik eerst de deken van 2014 af maken, en dan pas beginnen aan 2015. dus ik ben benieuwd wanneer ik kan starten met 2015.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow echt mooi! leuke kleedjes en prachtige kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze wordt wel heeeel mooi!
    Groetjes Tamara.
    (Matawi's Favorites )

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥