Winterse stemming

by - november 16, 2014


Met de regenachtige dagen voor ons besloten we gisteren naar het tuincentrum te gaan.
Gewoon voor wat kleine dingentjes voor op de Sidetable, ondanks dat de herfst nog
volop aan de gang is begin ik echt al in kerst stemming te komen. Niet kerstoom-kerst
maar meer lichtjes, bolletjes en gezelligheid- kerstgevoel.

Het sierfruit had zijn beste dagen gehad en mocht nu plek maken voor gedroogde
denneappeltjes, stukjes hout en houten hartjes.

Als ik aan de winter denk, denk ik gelijk aan bolletjes. Hyacinten, Amaryllissen,
eigenlijk alles behalve die verschikkelijke sneeuwsterren. Zo gauw ze er zijn haal ik
ze ook in huis. Deze keer staat er een prachtige witte, Amarylis op de Sidetable.

Met sommige dingen weet je gelijk wat je wilt, zoals met die lichtjes en bolletjes.
Met andere juist totaal weer niet. Zo loop ik al tijden te zoeken naar een mooie krans.
Maar vinden deed ik het niet. Telkens waren ze mij te duur, te groot, te klein of
gewoon niet mooi genoeg. Maar gisteren vond ik dan eindelijk de perfecte krans..

En zo krijgt de sidetable langzaam maar zeker een winters tintje...

Op het eind van onze winkel tocht vonden we iets waar we al maanden naar zochten,
namelijk iets voor boven de bank. Als je dacht dat de perfecte krans vinden onmogelijk
was, probeer dan maar eens het juiste schilderij te vinden! Eindelijk is die lege plek
opgevuld, eindelijk hangt er iets. En ook nog eens met de juiste kleuren!  En zo heel
langzaam wordt ons kleine woonkamertje toch nog compleet..

You May Also Like

8 Reacties

  1. Het ziet er heel gezellig uit, wij hebben vorig jaar ook een bol in huis gehad, enkel zaten die vol kleine vliegjes... We konden onze lol op maar het was zeker een prachtige bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaryllis vind ik altijd een erg gave bloem. En leuk om zelf te laten groeien! Die schilderijen staan leuk boven de bank. Dat lijkt mij trouwens een erg fijne bank om in neer te ploffen btw. Voetjes omhoog theetje erbij en genieten van jullie knusse huisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg! Ik heb straks hier zelf een kerstdorp staan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het ziet er gezellig uit, leuke aankopen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er heerlijk knus uit! Fijn he dat je dan zo tegen de juiste spullen aanloopt?! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet je side tafel er weer mooi uit zo! De schilderijen boven je bank zijn ook echt super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die krans vind ik echt heel héél mooi. Het lijkt me ook heel leuk dat je hem afhankelijk van het seizoen anders kan versieren. Zelf heb ik vandaag net nog een kerstdecoratie aangeschaft. Momenteel is die verstopt in de kast tot ik ze kan bovenhalen én er mijn echtgenoot mee kan verrassen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥