Voor- en nadelen Pixie haircut

by - oktober 24, 2014

Iets meer als twee weken geleden liet ik mijn haar knippen. En ook gelijk een stuk korter, dat ik een haircut liet knippen kon je Hier lezen. Omdat dit best een grote stap was heb ik veel inspiratie op pinterest opgezocht. Ook enkele artikelen met ervaringen werden er gelezen. Erg fijn als je toch nog een beetje twijfeld of er gewoon meer over wilt weten. Vandaag schrijf ik een stukje over de Voor- en nadelen van een pixie haircut.


Allereerst wil ik zeggen: als je iets wilt, moet je het gewoon doen! Dat gezeur 'met mijn gezichtsvorm staat dat niet'  is onzin. Het spookte ook in mijn hoofd rond hoor. Maar als  je een goede kapper opzoekt zal hij of zij het  zo knippen dat het wel bij jouw staat. Echt, een goede kapper is al het halve werk! Ik ging van een budget kapper naar een  duurdere ( Kinki Kappers) waar ik nu 32 euro kon afrekenen, maar... mijn haar zit  beter als ooit! 

Maargoed, nu verder met de voor- en nadelen

+ Een kort kapsel accentueert je gezicht en laat het gelijk wat sprekender en vlotter lijken
+ Zeker in de zomer is het niet zo warm, wat zal dat weer een opluchting zijn aankomende zomer!
+ Het hangt niet in je ogen, mits je een lange ponny hebt natuurlijk..
+ Je kan het op verschillende manieren dragen, niet zoveel zin of tijd s'ochtends? Haal er een kam doorheen een beetje wax of haarlak en je bent good to go. Andere keren kan je je uitleven met een krulborstel of een steiltang.
+ Doordat je haar korter is heb je minder (verzorgings) producten nodig
+ Doordat je zeker de eerste keer veel haar afknipt, knip je soms ook net die beschadigde stukken weg. In mijn geval was dit zeker wel nodig! Een fijn voordeeltje was dit.
+ Doordat je haar korter is, is het kleuren van je haar makkelijker bij te houden
+ Doordat je regelmatig je haar moet laten bijknippen, raakt je haar niet zo snel beschadigd dan wanneer je het lang laat groeien. Zeker bij het verven en ontkleuren is dit een fijn voordeel.
+ Je hebt eens een keertje wat anders! Na deze knipbeurt ben je gelijk geen grijs muisje meer, zeker niet als je je haar ook nog in een leuke kleur laat verven.


- Kort haar moet je wel degelijk verzorgen en soms ook een klein beetje stylen. Mijn haar staat s'ochtends iedere kant op namelijk..
- Als je eigenwijs haar hebt, en toch een kort stijl kapsel wilt zul je een steiltang aan moeten schaffen. Ik was er eerst ook geen fan van maar mijn haar zit nu zoveel beter nu ik het kan steilen. Dit hoef je trouwens niet iedere dag te doen..
- Je moet vaker naar de kapper om de lengte van je kapsel bij te houden..
Als je weer terug wilt naar lang haar, bereid je voor om lang te wachten
Je valt meer op. Sommige zien dit als voordeel en sommige als nadeel. Zeker nu ik paars/blauw kort haar heb.. mensen kijken toch op een bepaalde manier naar je. Zorg ervoor, zeker als je het ook in een felle kleur laat verven dat je stevig in je schoenen staat.

Dit waren mijn voor- en nadelen van een pixie haircut. De nadelen wegen zeker niet op aan de voordelen in mijn geval. Ik kan echt geen nadelen meer verzinnen en eigenlijk zie ik op het moment voor mijzelf niet zoveel nadelen, alleen dat ik vaker naar de kapper zal moeten $$$. Ik ben nog steeds heel blij met mijn keuze en ik hoop dat ik misschien wel iemand geïnspireerd heb om toch over die twijfel heen te stappen. 

Zou jij een Pixie haircut (durven te) nemen?

You May Also Like

9 Reacties

  1. Ofi k het zou durven? Misschien wel maar ik zou het nooit doen haha. Dan heb ik sowieso ruzie met heel veel mensen en mijn opa zou zich omdraaien in zijn graf hihi! Maar vind het altijd wel heel tof dit soort kapsels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar een kapsel neem je toch voor jezelf en niet voor anderen?

      Verwijderen
  2. Leuk zo'n blogje, toen ik kort haar had keek men ook meer en het was een drama. Ik moest er nog al veel vet stof in doen om het plat te houden... Heel onnatuurlijk, al heb ik nu juist een pluizenbol omdat ik F zijn shampoo gebruik :)

    Ik vind het wel heel leuk hoor, maar zou het zelf ni meer zo snel doen, het verven is natuurlijk niet al te best voor je haar en kost hoop geld en da knippen moet bij mij elke 4 weken :(

    Dus blijf lekker van jouw kapsel genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet er gewoon mee staan en het juiste gezicht voor hebben denk ik. En ik denk niet dat dat bij mij het geval. Mijn lange haar is ook veel te belangrijk voor mij, zou het niet kunnen om het te laten knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stoer hoor, zo'n kapsel! Ik heb zelf laatst highlights laten zetten bij een duurdere kapper. Ik ben er echt enorm blij mee! Ik twijfelde ook heel erg, omdat ik het vaker bij een goedkopere kapster had gedaan. Ik was dan vaak niet blij met het resultaat. Nu zeker wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het niet bij mij passen, maar het kan wel heel mooi staan bij mensen als ze er de juiste gezichtsvorm voor hebben! En sowieso, uitstraling is alles. Als je het draagt met confidence, staat het top!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een goede kapper is het halve werk, dat is zeker waar.
    Ik heb ook een kort koppie met grijs haar, maar goed ik ben bijna 63 jaar, dan mag het grijs zijn.
    Wil er ook wel bij vertellen dat ik niet meer naar de kapper toe kan, ik krijg iemand thuis die mijn haar knipt.
    Ik heb luchtwegproblemen en bij de kapper hangen allerlei geuren waar ik een Asma aanval van krijg.
    Dus haarkleuren zit er voor mij ook niet meer in.
    Maar as ik jonger was en gezond zou ik het zeker ook doen.
    Fijn weekend,
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb vroeger een tijdje mort haar gehad, volgens mij heette het toen nog geen pixie-cut. Nooit spijt van gehad hoor, maar ik ben toch weer voor langer haar gegaan omdat dat toch beter bij me past.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij mij zou het niet staan, maar dit komt meer omdat ik gekruld haar heb. Als ik een een stuk afknip krijg ik al een plofkapsel. Zien er verder wel heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥