Stapje terug

by - oktober 05, 2014

Vandaag stond er een leuke maar drukke dag op
de planning, mijn tweede kraam met gehaakte
artikelen. Ik zeg expres stond want mijn lichaam
gooide de plannen om. Juist nu besloot ze ziek te
worden. Toch voelde ik dit al een tijdje aan komen.
Natuurlijk werd er wel wat aan gedaan in de vorm
van voldoende rust nemen, genoeg fruit en groente
maar toch helpt dat niet altijd. De opbouwende
druk en stress rondom stage, studie en rijlessen maakt
het natuurlijk ook niet minder. Soms heb je gewoon
alles tegelijk. En voor iemand die al een verminderde
belastbaarheid heeft is dat absoluut niet handig, dit was
duidelijk aan de spieren in mijn rug te merken.
Mijn fysiotherapeut was niet zo tevreden en raadde
mij dan ook aan om een stapje terug te nemen.

Net zoals mijn studiebegeleider, want de weg naar het einddoel moet ook leuk en haalbaar
blijven. Iets wat ik dus uit het oog ben verloren. Mijn lichaam en geest werden op de tweede
plek gezet want de verplichtingen kwamen eerst. Zelfs met hobby's, bestellingen kwamen eerst.
Dus daarom wordt er een stapje terug gezet. Mijn gezondheid komt weer op nummer 1 te staan,
hiervoor moeten er een paar dingen ( zoals rijles en bestellingen) op een lager pitje worden gezet.
Hopelijk keert de rust en ontspanning hierdoor weer terug, om ook die laatste loodjes goed
door te komen. En hopelijk ga ik dan weer met een frisse moed de week in ipv met tegenzin..
( afbeelding komt van Pinterest)

You May Also Like

9 Reacties

  1. Wat jammer dat vandaag niet door kan gaan zeg! Hopelijk voel je je snel weer een stuk beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop dat je je rust kunt vinden. Zorg goed voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zorgt goed voor je zelf, je hebt maar één lijf.
    Sterkte er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een stapje terug is nooit leuk, vooral niet als je leuke dingen op een lager pitje moet zetten. Helaas is het soms nodig...

    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt heel bekend dus ik snap dat het zeker niet leuk is wanneer je lichaam weer even alle beslissingen in jouw plaats lijkt te willen nemen. Hopelijk helpt de extra rust om je er weer bovenop te helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed dat je naar je lichaam luistert, rustig aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms is het nodig om een stapje terug te doen zodat je daarna weer een aantal stappen vooruit kan zetten. Goed dat je naar je lichaam en geest luistert!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een stapje terug is soms zeker een stap in de goede richting!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥