Gebreide handschoenen

by - oktober 06, 2014


Op het moment ligt alles stil behalve een breiwerkje, een fijne bezigheid zeker nu ik 
ziek ben. Een paar dagen terug kon je lezen dat ik aan vingerloze handschoenen 
begonnen was, eigenlijk zo op gevoel want ik kon geen goed patroon vinden. Ipv
de gebruikelijke 48 steken zette ik 40 steken op, anders werden ze echt te groot.


Doordat de wol van zichzelf al zo mooi is had ik besloten om geen ingewikkelde steken 
of patronen te gebruiken. Lijkt me ook niet echt handig voor een beginnend breidster.
Dus zo werd de hele handschoen in tricotsteek gebreid, afsluitend met een boordsteek.


Achteraf was ik ook graag met de boordsteek begonnen, maar ach dat komt met het
volgende paar wel. De duim inbreien was even puzzelen, maar achteraf bleek het
allemaal niet zo moeilijk en vind ik het ook eigenlijk erg goed gelukt voor een eerste 
keer. Het zijn kleurrijke, strakke handschoenen geworden die ook nog eens heerlijk 
zitten. Op na het volgende brei project 

You May Also Like

12 Reacties

  1. mooie handschoenen, beterschap ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan! Mooie kleurtjes al van zichzelf idd! Waar heb je het vandaan? Ik wil binnenkort nog eens een sjaal voor bij mn rode leren jasje haken/breien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze wol komt van de Wibra weg. De herfstmaanden is echt de perfecte tijd om wol bij de wibra en de zeeman te halen, ze hebben nu de mooiste kleuren liggen!

      Verwijderen
  3. Wat zijn ze mooi geworden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen flauw idee hoe ik hier aan zou moeten beginnen. Eigenlijk geraak ik wat breien betreft niet veel verder dan handtassen en sjaals. Jammer, want ik vind ze wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor, dat heb je snel gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw knap gemaakt en leuke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat stoer! Heel mooi, zo een zou ik ook best wel willen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze wanten heb je heel mooi gemaakt, altijd handig zonder vingers.
    De wol is ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥