Halloween

by - oktober 31, 2014


Halloween is afgekeken van Samhain, de oudejaarsdag van de Kelten. Natuurlijk lijkt het
allang niet meer op het oorspronkelijke feest. Tegenwoordig gaat het niet meer om het 
aanbreken van het nieuwe jaar, het eindigen van het oogstseizoen of zelfs de dunne sluier 
tussen de geestenwereld en de onze. Zelfs de jack a latern heeft zijn betekenis verloren.
Wat mensen vroeger als bescherming gebruikte, wordt nu als decoratie neergezet.


Grappig eigenlijk hoe zoiets kan veranderen over de tijd heen. Tegenwoordig is 
Halloween de tijd om te griezelen, pompoenen uit te snijden en verkleedpartijen.
 Persoonlijk mag het van mij allemaal wel wat grootster aangepakt worden in
Nederland, vooral dan de historie en afkomst. Ik zou graag iets bijwonen wat
nog met Samhain te maken heeft. Hier in de buurt wordt echter niets tot weinig 
georganiseerd. Daarom besloten een vriend en ik zelf een halloween avondje 
te organiseren. Niet via de oude weg, maar in het teken van Halloween. Dus 
veel lekkers, een griezelfilm en pompoenen uitsnijden. Speciaal hiervoor heb 
ik wat inspiratie opgezocht. Wat een prachtige dingen kunnen mensen toch
maken! Zo precies, zo fijntjes.. ik zou het niet zo mooi kunnen.

Gaan jullie nog iets in het teken van Samhain/Halloween doen vanavond?




You May Also Like

5 Reacties

  1. Leuke dingen voor Halloween, Michelle.
    Hier in Nederland is het nog niet zo ingeburgerd.
    Ik heb er zelf ook niet zo veel mee, moet ik eerlijk zeggen.
    Maar voor mensen die van griezelen houden is het leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Halloween is zeker grappig.
    Het heeft wel wat, pompoenen uithollen en gezichtjes maken deed ik vroeger ook altijd.
    Vanavond hebben de hier in de straten een kinderspooktocht. Ook superleuk.
    Vorige week was het voor volwassenen, bij ons is er dus genoeg te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vier zelf nooit Halloween. Wel erg leuke dingen hierboven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke afbeeldingen in je blog over Halloween Michelle.
    Zelf heb ik er echt helemaal niets mee maar ik kan me wel voorstellen dat er heel veel zijn die er nu een soort van "feestavond" van maken. Het raakt in ieder geval wel meer ingeburgerd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke plaatjes! Dat werkt zeker wel inspirerend!
    Hier stonden een stuk of 10 kinderen voor de deur hihi..gelukkig ahdden we nog wat rozijntjes en kauwgomballen! De overbuurvrouw had haar voortuin ook in Halloweenstijl versierd. Met een rode loper, skelet en nog wat decoratie. Elke voorbijganger werd getrokken door dit beeld wat leuk was om te zien,
    Helaas hier in de buurt verder ook weinig meegekregen van Halloween! Lijkt me ooit wel eens leuk om naar Walibi te gaan bijvoorbeeld. Daar organiseren ze wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥