Breien

by - oktober 09, 2014


Met de naderende winter zie je de prachtigste creaties voorbij komen. De ene is gehaakt
en de ander gebreid. Jaren geleden ben ik begonnen met breien, dit heb ik toen maar
eventjes volgehouden want ik had het Amigurumi haken al snel ontdekt en was gelijk om. 
De breipennen werden aan de kant gelegt en langzaam werden ze er ook niet meer bij
gepakt. Eigenlijk zonde want je kan er zoveel moois mee maken. Heel stiekem vind ik een
gebreid kledingstuk, sjaal of deken toch mooier als gehaakt. Zelfs sommige knufels zoals
bovenstaande uil vind ik heel verterend wanneer het gebreid is.S'avonds onder een plaidje, 
de breipennen tikkend over elkaar. Een fijn vooruitzicht nu de avonden weer donkerder
worden.

You May Also Like

9 Reacties

  1. Die uil is inderdaad erg mooi! Ik vergeet altijd hoe ik moet breien dus ik hou het maar lekker bij haken :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die uil is echt super leuk, en houten brijnaalden werken zo veel fijner dan die plastic gevallen. :) Mooie inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt vaak groffer. Dat vind ik mooi aan breien! Alleen moet ik het mijzelf nog gaan leren.. Ik wil graag leuke herfstkussentjes. Wellicht toch maar breien, ipv kussenhoezen kopen. Is in elk geval wel lekker knus!
    Gisteren zag ik bij de Primark nog een uilenkussen, maar dan van vilt en stof. Ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het allebei leuk. Breien voor kleding is inderdaad fijner dan haken. Hoewel een gehaakte deken om lekker onder te kruipen ook wel weer heel fijn is om aan te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zowel haken als breien zijn weer hot, maar haken doe je makkelijker tussendoor.. voor breien moet je er meer met je gedachten bij zijn vind ik... dus afwisselen is leuk! alhoewel voor mij borduren nog altijd de grootste ontspanning is...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik breide vroeger ook want ik kon het haken nou niet bepaald leuk vinden.
    Echter kwam daar de klad in en ben toen gaan borduren. Nu doe ik geen van allen meer want de fotografie slokt veel tijd op naast mijn werk. Eigenlijk zou ik het gewoon weer eens moeten proberen, al is het maar een shawl :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De uil viel me het eerste op, maar eigenlijk vind ik de textuur van beide dekentjes heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk! Ik ben echt geen brei-wonder... Duurt mij allemaal te lang haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥