Pixel deken

by - september 02, 2014



     
Nadat ik een beetje was uitgekeken op beestjes
haken (amigurumi) ging ik eens rondkijken voor iets
nieuws. Via facebook kwam ik op een leuk idee: een
pixel deken haken. Je volgt een patroon, eigenlijk net
zoals bij borduren, alleen nu haak je het.Ieder hokje moet
je voorstellen als één vaste, één stokje of in mijn geval
één blokje. Ik ga namelijk de corner to corner steek
gebruiken. Doordat je zovaak van kleur wisseld krijg
je vanzelf het patroon. In mijn geval een patroon met
uiltjes. De uiltjes worden al door meerdere leden gemaakt
dus ik kan nog mooi even spieken. Best spannend hoor,
voor deze deken ga ik een nieuwe techniek én een nieuwe
steek gebruiken. Snel werd er wol bijgehaald en werd de
corner to corner steek opgezocht en geoefend. En na
eventjes te hebben gehaakt ben ik hier beland:

Dit moet je zien als de onderste, linker hoek van het patroon.


You May Also Like

12 Reacties

  1. O, het lijkt me een erg leuke deken worden. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit wordt vast heel erg mooi Michelle.
    De uiltjes deken vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit patroon is echt geweldig...
    Ik maak ook een pixeldeken, maar dan gewoon met stokjes recht...


    Misschien voor de volgende wel eens de corner steek proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er wel grappig uit zo. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een geweldig idee, ik ben heel erg benieuwt hoe het gaat worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook wel eens zo'n pixel deken voorbij zien komen echt ontzettend gaaf zijn die! Ben benieuwd hoe de jouwe gaat worden :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat spannend, een nieuwe steek. Maar wat een geweldig idee ook! En het patroon is zó schattig!! Benieuwd naar het resultaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supergaaf. Van die vierkante blokjes zijn veel leuker als stokjes of vaste.
    Ben echt heel benieuwd als het vordert en af is, zal vast supermooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die corner to corner steek heeft een heel mooi effect. Ik ben alvast benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk! Ben benieuwd naar het eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Okidokie...hier ga ik me even in verdiepen...en wat een schatjes de uiltjes, bedankt voor de info.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥