10 Redenen

by - september 16, 2014


10 redenen waarom ik graag wil afstuderen:

 Zodat ik mijn diploma behaal en ook geen studieschuld krijg.

 Zodat ik niet dagelijks iets hoef te doen wat ik eigenlijk helemaal niet leuk/interessant vind.
 Omdat als mijn rug eens niet meewerkt, ik rustig aan kan doen. Zonder mij daar schuldig 
over te voelen
 Ik weer even lekker kan ontstressen
 Ik dan geen stage meer heb. Ik heb het nooit zo op stages gehad, ik zit liever op school. Geef
mij maar een boek en ik leer het wel, maar een blokstage? Brrr..
 Omdat ik dan weer meer tijd heb om aan andere dingen, hobbies en mensen te besteden
 Omdat ik het AOC dan voor altijd vaarwel kan zeggen.  Na 10.5 jaar ben ik er wel klaar mee.
Ik me niet meer hoef te irriteren en frustreren aan het AOC, geloof me mensen laat je kinderen
nooit aan het AOC MBO studeren.  Zoveel problemen en stress er al door gehad.
 Ik weer aan mijn gezondheid kan werken
 Zodat we aan onze toekomst kunnen werken

(afbeelding heb ik hier gevonden)

Genoeg redenen om af te studeren dacht ik zo. En wat blijkt nu, het kan allemaal wel
eens sneller gaan als verwacht. Oorspronkelijk zou het net voor de kerstvakantie kunnen
maar uit het gesprek van gisteren kwam: midden oktober en anders begin november!
Dat is toch al een heel verschil! En nu zullen jullie wel denken, wat maken die paar weekjes
nou uit? Nou, ik ben al meer als een jaar met iets bezig wat ik helemaal niet meer wil en leuk
vind. Geloof me, een jaar is lang.. Als ik er een paar weekjes nog van kan afsnoepen dan 
heel graag! Maar om dit te realiseren moet er nog veel gebeuren. Veel bewijsstukken en
verslagen moeten er nog worden gemaakt. Het is dan ook een hele uitdaging om dit alles
binnen 6 a 8 weken te behalen. Maar de gedachte om klaar met het AOC te zijn, maakt
veel goed en sleept me er vast en zeker wel doorheen. Duimen jullie voor me?

You May Also Like

9 Reacties

  1. Oh dat is nog eens positief nieuws na alle ellende mag dat ook wel he. Met de eindstreep in het zicht wens ik je super veel succes. Ik weet dat je het kunt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elisa ;) Het was zeer welkom nieuws inderdaad, kon het na al die ellende op school ook wel gebruiken.

      Verwijderen
  2. Ik zal zeker voor je duimen Michelle.
    Ik hoop dat je dit allemaal haalt dan ben je van een hoop stress af.
    Ik wens je heel veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn. wat is je plan voor na het aoc? Ik heb een top tijd gehad op aoc mbo! Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Liesbeth. Eerlijk gezegd weet ik het nog niet goed. Naast bloemen leek dit mij het leukste om te doen. Nou niet dus. Nu moet ik dus weer gaan bekijken wat ik dan wel wil gaan doen. Eerst wordt er een vakantie ingelast. Fijn om te horen dat er toch ook nog possitieve verhalen over het AOC rond gaan.

      Verwijderen
  4. De frustratie rondom het AOC ken ik. Ik heb zelf ook een jaar de studie Design&Styling gevolgd aan AOC in Enschede. Wat verschrikkelijk! De basiskennis heb ik niet in het eerste jaar gekregen en de organisatie liet ver te wensen over. Redenen voor mij om de opleiding en het AOC vaarwel te zeggen :)

    Succes met het behalen van je diploma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet precies wat je bedoeld Sandra. Heel veel mensen maken wel eens de opmerking:"Ja maar, bij mij op de opleiding gaat er ook wel eens iets mis'. Het probleem van het AOC lijkt soms gewoon dat ze niet geschikt zijn om er MBO lessen te geven.
      De simpelste dingen gaan al fout, te beginnen bij administratie of begeleiding. Nog eventjes volhouden en ik kan er ook weg ;)

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥