Inspiratie: Aquarium inrichting

by - augustus 09, 2014


De laatste tijd was ik best tevreden over mijn inrichting van het Aquarium. Een rustige
sfeer had het zodat de sluierstaarten goed tot hun recht kwamen. Helaas gingen ze één
voor één dood. Van de zeven sluierstaarten heb ik er nu nog twee. De oorzaak waren
waarschijnlijk wormen, daar worden de laatste twee  nu voor behandeld. Nu dat het 
aquarium zo leeg is zat ik mij te bedenken dat het wel leuk zo zijn als ik de inrichting
weer wat zou veranderen. Snel zocht ik wat inspiratie op..




Al snel besloot ik dat de inrichting zou bestaan uit mooie stenen en planten. Een natuurlijke
inrichting die ook goed bij ons interieur zou passen. Snel werden er wat mooie stenen bij
Zooplus besteld. Je kan ook zelf stenen zoeken in de natuur, maar omdat je met de 
gevoeligheid van de waterwaardes zit doe ik dit toch liever niet. Met deze stenen weet je
zeker dat het goed zit.  Hopelijk komen ze begin volgende week binnen zodat ik kan gaan
beginnen.


You May Also Like

7 Reacties

  1. De laatste foto zo zou het dan er uit gaan zien.
    Ik vind het prachtig zo met die stenen.
    Ik adviseer je wel om er ook veel waterplanten in te zetten.
    Ik wens je een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ongeveer wel ja, helemaal hetzelfde krijg je het nooit.Ook zou ik voor andere en idd iets meer planten kiezen. Dankjewel Irma, jij ook een heel fijn weekend :)

      Verwijderen
  2. Die laatste bak is mooi! Wel een beetje apart maar aan de andere kant heeft het ook wel wat. Hopelijk blijven deze twee vissen nu wel leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé? :) eens een keertje wat anders..
      Tot nu toe doen deze twee het erg goed en vertonen nog geen symptomen dus laten we het hopen..

      Verwijderen
  3. Mooi om te zien, hoewel ik niet zo snel het in huis zou zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind een aquarium met echte planten en stenen of houd altijd veel mooier! Het zijn immers dieren toch.

    Er is zo'n programma op tv waar Amerikanen van die mega aquariums bouwen maar alles is nep. Dan denk ik hoe kan een vis nu in zo'n nep iets overleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die bovenste vind ik ook heel sfeervol ingericht Michelle.
    De onderste is wat kaal qua planten maar daar had Irma al wat voer gezegd :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥