Herontdekken

by - augustus 05, 2014

Langzaam begint het vakantie gevoel  te komen. Onze vakantie is laat dit jaar, volgende  week kunnen wij onszelf pas tussen de vakantiegangers rekenen. Twee weken geen stage,  geen werk en geen rijlessen. Hopelijk worden het twee weken rust en zonder verplichtingen. Twee weken om weer even bij te tanken. Twee weken om onszelf weer te herontdekken en zaken op een rijtje te gaan zetten.


Een  goed balans is hoognodig, zowel lichamelijk als geestelijk. Een paar kleine klachten geven het tegenovergestelde aan. Zowel lichamelijk en geestelijk begint alles een beetje in de knoop te raken. Veel dingen beginnen eruit te zien als 'moeten'en dat is nooit leuk. Tijd om even serieus naar ze te kijken, te behandelen en af te handelen.


Maar de komende tijd zal ik mij vooral bezig houden met de vraag: 'Wat wil ik nu?' Welke hobbies wil ik houden, welke contacten voed ik, welke kleding mag blijven, wat wil ik voor de toekomst etc. Kleine maar ook grote vragen dus, vragen waar  het antwoord misschien niet één, twee van komt. Dat geeft ook niet, maar we  moeten er wel mee bezig blijven. Zodat de juiste zaken aandacht en energie  krijgen. Zodat ze met de dag iets kunnen groeien 

Stellen jullie jezelf deze vraag wel eens?


You May Also Like

3 Reacties

  1. Fijne vakantie alvast Michelle.
    Het is altijd goed om de zaken eens goed te over denken.
    Als je mijn leeftijd hebt hoeft dat niet zo meer, dat heb je dan allemaal al een keer of meerdere keren gedaan.
    Succes er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele fijne vakantie,

    Ja in het begin dacht ik vaak aan dit soort dingen maar ik merkte bij veel van dat soort gedachtes ik juist onrustiger werd. Tegenwoordig geniet ik meer van het nu en probeer ik minder in de/het toekomst/verleden te kijken. Brengt een hoop rust :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker vooruitzicht. Ik moet nog ruim 3 weken wachten op mijn vakantie...

    Ik hoop dat het je rust brengt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥