Tommie

by - juli 11, 2014

Voor wie mij op Facebook en Instagram volgt, weet dat dit een spannend weekje voor mij was. Veel gedoe met school, mijn eerste rijles en toen werd onze poes Tommie weer ziek. Voor de derde keer dit jaar heeft ze een blaasontsteking. Nou komt dit wel vaker voor bij oudere katten ( ze is 12 a 13 jaar) maar de laatste tijd kwamen er nog meer klachten bij. Genoeg klachten om ook bloed te laten prikken bij de dierenarts.


Gisteren kreeg ik hier de uitslag van. Mevrouw heeft een overactieve schildklier, ook wel hyperthyreoidie genoemd. Doordat de schildklier teveel hormonen produceerd veranderd de stofwisseling. Een hoger hongergevoel maar toch afvallen, braken, rusteloosheid en gedragsverandering zijn allemaal symptomen die we dagelijks bij haar zien. Als je het  onbehandeld laat kan ze serieuze problemen krijgen. Bijv. hartproblemen, nierbeschadiging, hersenbeschadiging etc. Ze moet dus aan de medicatie. Deze verlaagt de hormoon productie en zorgt ervoor dat de stofwisseling gelijk blijft. Helaas betekend dit dus dat ze rest van  haar leven aan de medicatie zit.


Haar blaasproblemen staan hier los van. Dit zou dus nog vaker kunnen voorkomen. Door de injecties en tabletten voelt ze zich gelukkig alweer een stuk beter en hopelijk is ze over een paar dagen weer helemaal haar oude zelf. Alleen dan met twee soorten  medicatie op een dag..

You May Also Like

5 Reacties

  1. veel ♥♥♥♥♥ voor Tommie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ocharme Tommie! Altijd zielig als een dier iets heeft, het is zo moeilijk om het hen uit te leggen hé! Ik wens hem veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat ze weer opknapt en de medicijnen aanslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel beterschap voor tommie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awww heel veel beterschap. Ik hoop dat het nu al een stukje beter gaat :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥