Het echte contact

by - juni 20, 2014


Ik heb het al wel vaker gehoord en nu schrijf ik het zelf.  Soms moet je met sommige
dingen minderen om andere dingen meer te laten worden. Sinds een aantal uur is er een
lege plek op het bureaublad van mijn smartphone. Facebook is verwijderd. Het echte
account niet hoor, maar wel van de telefoon. Na een conflict besefte ik pas hoeveel de
mensheid bezig is met social media. Dit kan heel leuk zijn, je leert meer mensen kennen,
je ziet foto's en updates langskomen die je normaal niet zou zien maar toch.. er knaagt
al langere tijd iets. Verdelen we onze aandacht niet over teveel mensen? Is  het contact
niet te vluchtig geworden of is er überhaupt wel sprake van echt contact?


Inplaats van mensen persoonlijk uit te nodigen, mee te praten of een conflict op te lossen
wordt er veel geneuzeld via de chat op Facebook. Het echte, persoonlijke contact komt
 in de verdrukking en hierdoor kunnen misverstanden en problemen onstaan. Zo besloot ik
om niet alleen mijn mobiel 'op te ruimen' maar ook mijn gedachtes. Want bij ieder 
fiedeltje naar je telefoon grijpen is natuurlijk niet gezond. En zo borduren we rustig 
verder zonder afleiding. En de mensen die mij echt nodig hebben, weten mij wel te 
vinden. Welkom terug in het tijdperk van bezoekjes, echte gesprekken, sms en een 
kaart of brief. Want zeg nu zelf.. dat is echt contact toch ook? 

You May Also Like

6 Reacties

  1. Een smsje, kaartje, brief, kopje thee helaas lijkt dit bijna geschiedenis. Je weet hoe ik er over denk en je zult bij mij ook bijna alleen de links zien van mijn blogjes :) Het is heerlijk om een stapje terug te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook precies de reden waarom ik geen facebook heb. Na hyves was ik er zo klaar mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik mis je updates wel, maar heb er zeker begrip voor! We krijgen trouwens een pup, over vier weekjes komt ze bij ons wonen. Zal op mijn blog zeker een foto plaatsen, tot blogs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal binnenkort wel weer achter Facebook te vinden zijn, maar niet meer zoveel. Natuurlijk lees ik wel met je mee over de nieuwe pup, super leuk!

      Verwijderen
  4. Ik ga er ook zeker bewuster mee om. Binnenkort beginnen aan een challenge die ik heb gezien :) Ook deels over dit wat je beschrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik chat vrijwel nooit... niet via facebook of whatsapp ofzo.
    Wel goed om je er bewust van te worden... Ik volg niet veel mensen, alleen die mensen die er toe doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥