Kinderwens #4: Veranderen

by - juni 16, 2014


Laatst zat ik heel gezellig met een moeder van twee te kletsen, over het ouderschap,
over de mooie en minder mooie kanten. Over ons genetische onderzoek en onze 
beslissing om nog even te wachten. Allemaal leuk en aardig tot ze ineens vroeg hoe ik
dat dan met mijn stijl en uiterlijk ga doen? Ehh pardon? Of ik wel me haar paars bleef 
verfen en me in het zwart bleef kleden. Ikzelf zie hier het probleem niet van in, maar 
schijnbaar kon zij een rock mommy niet zo waarderen op het schoolplein. 

(http://www.littlerockstore.com)
Oke ik kleed me dan wat alternatiever dan de meeste leeftijdsgenoten, maar het is echt 
niet  goth to the max.. Ik snap de drang om jezelf, je uiterlijk voor het moederschap te
veranderen niet zo. Ik ben me ervan bewust dat je leven veranderd en misschien ook je
hobbies en interesses wel iets. Maar is het dan zo'n probleem dat ik een moeder met
tatoeages en paars haar zal worden? Moet je dan jezelf helemaal vergeten en 
veranderen?  Zo zullen er hier heus wel wat schattige babykleertjes in zoete kleurtjes 
komen, maar ook wel wat stoerder. En als mijn zoon of docher een hanekam wil.. 
why not? Laten we onze verschillen vieren ipv er raar tegen aan te kijken. 

Wat vonden/vinden jullie hiervan? Herkennen jullie dit in het baby wereldje?

You May Also Like

8 Reacties

  1. Oh echt waar heeft ze dat gevraagd? Ik herken het gelukkig niet. Nu ben ik ook niet zo kliek met andere mama's. Wellicht wordt er over mij ook gepraat. Werk misschien wel te veel of het mag een onsje minder. Lekker jezelf blijven meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja Michelle in mijn tijd als moeder had je dat niet.
    Ik ben al lang oma, dus geen kleine kinderen meer in huis, of het schoolplein.
    Ik zou mij er maar niet te druk om maken, het komt zoals het komt.
    Wees gewoon je zelf.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is nog al een aparte vraag en normaal zou je die niet zo snel stellen denk ik. Al kan ik ver in mij wel begrijpen. Althans als ze het zelfde bedoeld als ik dan denk hé!
    Misschien kijkt ze naar het kindje, bang dat hij gepest zal worden omdat mamie er zo uit ziet? Dat is de enige rede die ik kan bedenken, enkel uit het punt van goed bedoelde adviezen.

    Maar wat het allerbelangrijkste is, dat je een mama word die van der kindje houd. Vol liefde en geduld de tijd neemt. En dan maakt paars haar en al dat niet uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alsof je met paars haar geen goede moeder kan zijn?? Er zijn tig moeders die blond haar hebben en absoluut geen goede moeder zijn. Dat zit toch niet in je uiterlijk. Beetje achterhaald idee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. blijf gewoon jezelf, dat is het beste voorbeeld dat je jullie kindje kan geven...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewoon jezelf blijven, iedereen is uniek en heeft verschillende kwaliteiten. Dat maakt jezelf juist zo bijzonder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weet je Michelle, ik ben inmiddels ook al oma maar ik heb mijn haar altijd al in 3 kleuren gehad en ook een tattoo op mijn enkel. Mijn kinderen kennen me niet anders dan met deze verschillende haarkleuren en ze vinden het ook nog eens hartstikke leuk. Het is toch niet zo dat je moet veranderen in uiterlijk!! Ik ehb dat tenminste nooit gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blijf je zelf snoar;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥