Mijn leven als student

by - mei 09, 2014


Ik ben altijd al een ijverige student geweest, vanaf kleins af aan al. Ik was dan ook altijd diegene 
die al het huiswerk tijdens de les maakte, zodat als ik thuis kwam niks meer voor school hoefde
 te doen. Klinkt logische toch? Maar ik was één van de weinige en nu nog steeds. De lessen 
worden overstemd door social media, spelletjes, roddels, boze docenten en onoplettende 
studenten met slechte cijfers als gevolg. Dit zorgt voor veel afleiding en een onprettige sfeer.

En zo moeilijk kan het allemaal toch niet zijn? Tenminste dat dacht ik. Laatst werd er op
het grote scherm afgebeeld hoe ver iedereen is met de opdrachten. Dat was niet bijster ver, 
zeker niet voor het einde van het jaar en al helemaal niet voor het examen jaar. Paniek brak
er natuurlijk uit. Maar hier niet, ondanks alle problemen met mijn gezondheid loop ik namelijk
nog steeds mooi op schema. Al betrap ik mezelf er nog wel eens op dat ik meer wil doen,
meer dan goed voor mijzelf is. 

Deze week is de laatste lesweek, daarna volgen de stageweken. Stiekem vind ik het 
helemaal niet erg dat ik mijn klasgenoten een tijdlang niet zal zien. Alle onderbrekingen en 
afleidingen zullen verdwijnen en ik kan weer heerlijk voor mijzelf verder werken. De laatste 
cijfers worden verzameld  met hier en daar zelfs een compliment. Het is fijn als je harde 
en serieuze werk gewaardeerd wordt. Het schoolse MBO leven ben ik wel klaar mee,
ik groei eruit, qua leeftijd maar ook qua gedachtegang. Laat het maar snel December zijn..

You May Also Like

5 Reacties

  1. succes met de laatste weken op school

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes, de laatste loodjes zeggen wij.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om dit te lezen, leuke versierde agenda.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg veel succes met de laatste loodjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me echt compleet vinden in je verhaal! Ondanks dat ik door mijn gezondheid niet altijd bij de lessen kan zijn, wat de laatste tijd helaas vaker voorkomt, loop ik toch voor op de meeste. Het is inderdaad zo dat ook mijn klasgenoten liever bezig zijn met social media of de boel verzieken, gek word ik er van! Ik loop nu al 13 weken stage en ik heb ze totaal niet gemist. Ik ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan op stage!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥