Huiselijk

by - mei 05, 2014


Terwijl ik met mijn poetsdoekje door het huis loop houd Tommie mij goed in de gaten, op 
veilige afstand natuurlijk. Maandag staat hier altijd in het teken van een grote schoonmaak,
alles wordt met iets meer zorg en aandacht schoongemaakt dan de rest van de week.

Langzaam zie ik dat mijn toekomst meer vorm aanneemt. Het is voor sommige een
ouderwets idee, hoe de vrouw thuis bleef om voor alles in en om het huis te zorgen.
Gedeeltelijk wordt dit natuurlijk ook door mijn gezondheid zo bepaald..
Maar vooroordelen zijn we hier wel gewend en het gaat erom wat wij zelf willen.


De zorg voor onszelf, het huis, balkon, dieren en op den duur een klein kindje is 
al een dagtaak op zich. Daar voegen zich ook een aantal hobbies bij. Sommige puur
voor de onspanning en sommige voor een extra zakcentje of een goed doel. Nee, het
woord verveling staat niet in mijn woordenboek.

De hond zorgt voor de extra beweging, samen met het nieuwe dieet geeft dit als resultaat
dat de bezoekjes aan de sportschool overbodig worden. Hopelijk worden de bezoekjes
aan de dokter en fysiotherapeut op den duur ook steeds minder.

Het nieuwe dieet moet er ook voor zorgen dat we onszelf weer wat beter voelen.
Beter in lichaam en geest. Want eerlijk gezegd zit ik er een beetje doorheen, en verlang
ik naar een andere leven, een nieuwe toekomst, mijn nieuwe toekomst. Maar tot die tijd
leven we hier rustig, op ons eigen tempo zonder ons iets aan te trekken van de blikken
van andere mensen. Want we leven ons eigen leven..

You May Also Like

5 Reacties

  1. mooi geschreven Michelle...vanwege gezondheidsredenen zit ik ook thuis...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie foto's Michelle, jullie hondje wordt steeds mooier, lekker wandelen met hem is goed voor je, ook voor lichaam en geest.
    Dat dieet ziet er best heel erg lekker uit, zou het zo willen eten.
    Vervelen komt ook niet in mijn woordenboek voor, ben ook altijd wel bezig, en ook ik ben thuis, werken is voor mij ook geen optie meer.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne huiselijke foto's. Doe het rustig aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zo is het, het is jullie leven. Iedereen leeft op zijn/haar eigen manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi beschreven en mooier foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥